Alakítsd a világodat
Az Alcoánál, a célunk elérésének nélkülözhetetlen része vagy: a nyers lehetőséget alakíthatod át valódi fejlődéssé. Úgy látjuk, minden Alcoás egy munkahelyformáló, csapatformáló, ötletformáló, világformáló egyén.
This role will be responsible for processing financial transactions, answering questions, and correcting problems within designated timeframes. Reviews, edits, codes, batches, and enters accounts payable, accounts receivable, contract accounting, payroll, or other credit related financial transactions.
Processes financial transactions, answers questions, and corrects problems within designated timeframes. Reviews, edits, codes, batches, and enters accounts payable, accounts receivable, contract accounting, payroll, or other credit related financial transactions.
Responsibilities
-
Record Accounts Receivable (invoicing and cash) activities in Alcoa financial system
-
Correction of daily invoice (billing) transactions, entering of the manually completed transactions into Oracle Financial modules.
-
Timely and accurate reconciliation / posting of Alcoa customer payments to the Oracle subledger accounts. This includes exception handling and manual entry.
-
Miscellaneous account maintenance requests and general customer service.
-
Execute tasks initiated by Alcoa customers with consideration of the local fiscal requirements.
-
Settlement of the problems with locations, ask help if problem solving is beyond him/her.
-
Regular contact with customers of Alcoa.
-
Provide reports and statistics required by locations on timely manner.
-
Perform month end closing related activities.
-
Contributes to the development and improvement of procedures.
-
Follow the documented processes and for fulfillment of audit requirements related to his/her work in the area assigned to her/him and managed by her/him.
Expectations
-
College or university degree in finance and accounting is preferred.
-
Knowledge of the accounting standards.
-
Advanced level of English knowledge – spoken and written
-
Reliable user level of MS Office applications (Outlook, Excel)
-
Strong communication skills, exactitude
-
Ability to work both alone and in a team
-
Attention to detail with the ability to take initiative, set priorities, follow up and complete tasks in a timely manner
-
Experience in dealing with external partners, suppliers or customers
What we offer
-
Working in an international and dynamic team
-
Professional and personal skills development through internal training opportunities
-
Motivating salary and benefits package
-
Opportunity to step forward either horizontally or vertically within the organization
-
Flexible work opportunity
-
Alcoa encourages applications from women, a diverse group of backgrounds and those with different skills and life experiences. Alcoa is proud to be an equal opportunity workplace.
Az elhelyezkedésről
Az iparág úttörőjeként elismert Alcoa egy nemzetközi vállalat, amely hat kontinensen működik. Az Alcoa Shared Services Hungary Kft. adminisztratív megoldásokat és üzleti szolgáltatásokat nyújt európai, észak- és dél-amerikai, valamint ausztráliai telephelyei és irodái számára. Bárhol is csatlakozol hozzánk, egy olyan globális csapathoz csatlakozol, amely elkötelezett a fenntarthatóság előmozdítása, valamint a kiválóság és az innováció biztosítása mellett.
Olyan értékekkel és potenciállal rendelkezünk, amelyek célokkal és irányítással, valódi fejlődéssé alakíthatók át. A befogadás, a sokszínűség és a méltányosság iránti elkötelezettségünk magában foglalja olyan megbízható munkahelyek megteremtését, amelyek biztonságosak, tiszteletteljesek és befogadók minden egyén számára, megkülönböztetéstől, és zaklatástól mentesek, és amelyek tükrözik azon közösségek sokszínűségét, amelyekben működünk.
Ez egy olyan munkahely, ami segít, hogy kihozd magadból a maximumot, legyél autentikus önmagad, és érezd a felemelő érzést, hogy valahova tartozol. Csatlakozz hozzánk és alakítsd karriered!
A Te munkád, a Te világod, alakítsd őket a jobb cél érdekében!