Cvonline.hu

Tápláló és egészséges ételek ebédre

  • Megjelent:

Munka mellett nem egyszerű egészséges ételeket készíteni magunknak vagy a családunknak. Viszont számos módon megkönnyíthetjük a saját dolgunkat. Az egészséges étkezés nem olyan bonyolult, mint azt sokan hiszik. Sőt, véleményem szerint egyszerűbb egészségesen étkezni, és mindenképpen sokkal gyorsabb is egészséges ételeket készíteni.

Több módja van egészséges ételek készítésének

Már számos lehetőség adott arra, hogy rendelni tudjatok tápláló ételeket. Mindenki a maga étkezési szokásainak, kalória mennyiségének és ételallergiáinak megfelelően tud választani számtalan rendelési lehetőség közül, akár Budapesten, akár vidéken. Akinek sem ideje, sem idegzete főzni, nyugodtan válassza ezt a lehetőséget, tényleg megéri kicsit odafigyelni.

Amennyiben magunknak és a családunknak főzünk, akkor is több módja van, ehhez néhány ötletet osztok meg veletek:

  • A legfontosabb momentum a tudatos tervezés. Tervezzétek el előre egy hétre, hogy mit fogtok enni és aszerint vásároljatok be, így nem merül fel a túlevés lehetősége vagy az, hogy mivel egy adott nap nincs ebéd, ezért kénytelenek vagytok egészségtelen ételeket venni.
  • Amennyiben mégis úgy adódik, hogy nem tudtatok készülni, akkor is van választási lehetőségetek. A gyorséttermekben ugyanúgy lehet kapni salátát hússal, nem kell mindig a hamburgert választani! A kifőzdékben is megtalálhatja mindenki magának a megfelelő ételt. Ahogy mondani szoktam, ahonnan pizzát lehet rendelni, ott más tápláló ételt is árulnak! Mindig csak a saját tudatos döntéseken és a választásotokon múlik, hogy épp mi lesz az ebéd.
  • Az egyik legfontosabb dolog az, hogy legyetek türelmesek magatokkal. Nem baj, ha néha becsúszik egy-egy csaló nap, mindannyian emberek vagyunk, nem vagyunk tökéletesek. A lényeg, hogy ne ostorozzátok magatokat amiatt, ha egy nap nem tudtatok megfelelően étkezni!
  • Felejtsétek el, hogy az egészséges étkezés csak a csirke-rizs vagy a brokkoli-csirke kombinációjából áll. Szerintem a lényeg a változatosságban van és abban, hogy mindenki a maga alkatának, súlyának, magasságának, napi aktivitásának megfelelő táplálékot vigye be (szénhidrát-fehérje-zsír szentháromság egyensúlya). Illetve a megfelelő kalória mennyiség kiválasztása is ugyanolyan lényeges, melyre számos kalória számláló programot találtok az interneten. Természetes, hogy egy irodában ülő személynek vagy egy fizikai munkát végző személynek nem ugyanolyan a kalóriaszükséglete.
  • És a legfontosabb tévhit, ami a magyar emberek fejében él. Az egészséges táplálkozás drága! Nem igaz, higgyétek el évek óta csinálom és semennyivel nem drágább, mint az egészségtelen étkezés! Mindent lehet okosan csinálni, csak kicsit utána kell olvasni vagy kikérni dietetikus véleményét!
  • Amennyiben bármilyen betegségetek van, egyeztessetek dietetikussal, hiszen az étkezés megváltoztatása hatással van szervezetünkre.
  • Az egészséges ételekben az a jó, hogy hamar elkészülnek, ellentétben a hagyományos magyar konyhával, ahol órákig kell főzni egy ételt….

  1. Natúr grill vagy pirított húsok salátával, vagy basmati rizzsel, kölessel, hajdinával, édesburgonyával, céklával, zellerrel és még sorolhatnám: A legkönnyebben elkészíthető fogások egyike és az egyik leggyorsabb is, tökéletes időspórolás. Készíthetjük halakból, csirkemellből, csirkecombból, nyúlból, kacsából, karajból, szűzérméből, marhahúsból, vadhúsból. Ne ragadjunk le a csirkénél, viszont kerüljük a nagyon zsíros ételeket!
  2. A tökéletes tészta: Léteznek már alternatív tészták, készülnek kölesből, csicseriborsóból, van rizstészta, üvegtészta, hajdinatészta és még számtalan verzió. Ezek közül számos tészta pont ugyanannyiba kerül, mint a búzából készült tészták. Nagyobb hipermarketekben vagy bioboltokban lehet megvásárolni őket.
  3. Készíthetünk ugyanúgy zöldségleveseket vagy főzelékeket, csak kerüljük a sok olaj és liszt, illetve cukor túlzott használatát. Használjunk keményítőt vagy csak sűrítsük önmagával az ételt turmixolással, illetve sűríthetünk barna rizsliszttel, zabliszttel és még számtalan módon.
  4. A hagyományos magyar ételek is elkészíthetőek fitt verzióban, csak egy kis odafigyelést igényelnek. Én például rendszeresen főzök csirkemell pörköltet, szerintem nagyon finom, eddig bárki kóstolta, nagyon elégedett volt vele. A tészta köretet kiválthatjátok számos lassú felszívódású szénhidráttal (a fent említett alternatívák alapján).
  5. Amennyiben lehetőség van rá, süssetek mindent sütőben (akár zöldségeket, akár húsokat), így elkerülve a túlzott olaj vagy zsír fogyasztást. Én imádok mindent sütőben sütni, jénaiban, kerámiában, tepsiben, hiszen nem kell ott állni az edény mellett, sok időt meg lehet spórolni. Az összekészítés általában 10 perc, utána a sütő mindent elintéz helyettem (bármilyen hús mellé bármilyen zöldséget be tudtok szórni, amit szerettek, szóval nyugodtan kísérletezzetek).
  6. Lépjetek ki a komfortzónátokból és próbáljatok ki új zöldségeket, új gyümölcsöket, új húsokat, új ételeket, ez az egyik titka az egészséges táplálkozásnak. Szerencsére az interneten már rengeteg receptet találni!
  7. Ne féljetek alapanyagokat rendelni az interneten! Amennyiben nem tudjátok boltban beszerezni ezeket, nyugodtan rendeljétek meg bioboltok honlapjairól, én régóta így csinálom, és nagyon működik!

Megosztás:

Advertisement