Cvonline.hu nyereményjáték 2019

A nap témája: Gyors reggeli ötletek

  • Megjelent:

Az emberek egy része nem szokott reggelizni, amit nagyon rossz ötletnek tartok. Azon kívül, hogy ez kell a vércukorszint rendben tartásához, számos más élettani folyamatot indít be.

Én reggelente mindig eszem valamit, mert ehhez szoktam hozzá, így nőttem fel. Anyuval közösen minden reggel leültünk és megreggeliztünk egy bögre tea társaságában.  Gyerekkorom legszebb emlékeiként tartom számot a reggeliket, főleg a hétvégi eseményeket, hiszen akkor többi idő és lehetőség volt rá. A férjem sosem reggelizik, hiába kérem, hiába próbálom rávenni, mert ő ezt szokta meg, így nőtt fel. Szerinte nem éhes reggel, amit én elképzelni sem tudok, mert én mindig éhes vagyok, mikor felébredek. Tudom, a reggeli macerás és időigényes, de megéri bevezetni a nappali rutinunkba, mert ezzel jót teszünk az egészségünknek.

Szeretnék megosztani veletek néhány gyors ötletet, amit akár otthon, akár útközben vagy akár a munkahelyünkön is elfogyaszthatunk.

1. A hagyományos

Szendvics, melyet számtalan módon variálhatunk és tehetünk egészségesebbé (én mivel glutén- és tejérzékeny vagyok, puffasztott rizzsel készítem): Mindig válasszunk hozzá kiváló minőségű pékárut, akár teljes kiőrlésűt, tegyünk hozzá valami jó minőségű felvágottat vagy sonkát (pl. pulykamell sonka) és mindig legyen benne zöldség is, illetve különböző kiváló minőségű sajtok. Amennyiben variálni szeretnénk, ezer módja van: melegszendvics, pirítós, bundás kenyér, stb.

2. Az egészséges

Zabkása, köleskása, hajdinakása: Előző este elkészíthető és ezzel máris sokat spóroltunk, könnyen szállítható dobozban, bárhol meg lehet enni, nem mellesleg olcsó. Több elkészítési módja van, főzhetjük (zab, köles, hajdina) vagy egy éjjelen át vízzel, tejjel, növényi tejjel összekeverve hűtőben tárolhatjuk (ez a zabpehelyre és a zabkorpára igaz), így reggelre megpuhul. A zsenialitása abban rejlik, hogy bármivel összekeverhetjük, ami van otthon: lekvár, olajos magvak, zöldségek, gyümölcsök, aszalt gyümölcsök. Készíthetjük sósan vagy édesen is.

3. Az extra egészséges

Saláta mindig mindenkor. Én reggel inkább a sós dolgokat kívánom, mint az édes kásákat, így sokszor salátát reggelizem, amihez természetesen eszem fehérjét (pl. hús, hal, vegáknak tofu, stb.) és szénhidrátot is valamilyen formában. A saláta készítés is olyan, hogy bármiből lehet csinálni, ami otthon van, ezért kiváló mindig. Zöldségekkel, magvakkal, gyümölcsökkel, sajtokkal, húsokkal, bármit lehet keverni bármivel. Készíthetünk hozzá öntetet, hogy ne legyen száraz (a kedvencem az egyszerű olívaolaj, citromlé, só, bors, gyakorlatilag bármihez jó) vagy feldobhatjuk szószokkal, lekvárokkal, chutneyval.

4. Tojásos reggelik

A legjobb tojásos reggelik inkább a hétvégi villásreggelik részei, mert úgy gondolom arra időt kell szánni: tojásrántotta, tükörtojás, lágytojás, stb.

5. Turmixok

Az egészséges turmixok is sokoldalúak, így könnyű velük bánni, este elkészíthető és egyszerű magunkkal vinni, a kocsiban, a buszon könnyen fogyasztható. Számos rostot tartalmaz, tehetünk bele zabot vagy bármilyen gabonát is.

6. Gyümölcsök

Oh, a mindent elsöprő legegyszerűbb reggelik. Csak magában vagy darabolva vegyesen keverve. Könnyű, nem romlandó és minden boltban egyszerűen beszerezhető.

7. Gabonapelyhek

Számos változata létezik, de a gyerekek imádják, és én is. Érdemes az összetevőket figyelni, ebből is van egészségesebb és olyan, ami nem feltétlenül megfelelő (pl. magas a cukortartalma). Turbózhatjuk gyümölcsökkel, magvakkal, lekvárral és készíthetjük növényi tejjel is.

8. Egyéb

A fentieken kívül még sokféle dolgot fogyaszthatunk reggelire, ha nincs időnk. Az egyik kedvencem a tejberizs (nálam növényi tejjel készül basmati rizzsel), mely hidegen is finom, nagy adagot lehet belőle készíteni és bármikor magunkkal vihető. A másik kedvencem a házilag készített müzliszelet, amit tényleg könnyen becsomagolva akár autóban is el tudunk fogyasztani.

Vezessétek be a napjaitokba a reggelit, a testetek meg fogja hálálni!

 

Megosztás: