Kilépő papírok – Itt a 2018-as kilépési nyomtatványok listája

Felmondtál a munkahelyeden, és bár tudod, hogy meg kell kapnod a kilépő papírokat, de nem vagy tisztában azzal, hogy azok pontosan mik is? Alábbi cikkünkből kiderül!

Felmondás után, de még mielőtt végleg megszűnik minden kapcsolatod az előző munkahelyeddel, és az összes odatartozó e-mail címet és telefonszámot kitörlöd, még egy dolgot jól át kell nézned. Méghozzá azt, hogy vajon megkaptad-e az összes kilépő papírodat? Ezek mind nagyon fontosak, hiszen a következő munkahelyeden kérhetik őket.

Nézzük is milyen kilépő papírok kellenek 2018-ban?

A 2018-as munkahelyi kilépő papírok listája:

  1. Munkáltatói igazolás munkaviszony megszűnésekor
  2. Adatlap a munkáltatótól (társas vállalkozástól) származó jövedelemről, az adó és adóelőleg levonásáról a munkaviszony (tagsági viszony) megszűnésekor
  3. Igazolás tárgyévben levont és megfizetett járulékokról (Tbj 47 § (3) bek)
  4. Adatlap a bírósági végzés alapján meghatározott tartási kötelezettségekről
  5. Igazolólap az álláskeresési járadék és álláskeresési segély megállapításához
  6. TB kiskönyv

Miknek kell általánosságban szerepelni bennük?

  • A munkavállaló személyi adatainak (név, leánykori név, anyja neve, születési hely, év, hónap, nap),
  • a munkavállaló taj-számának,
  • adóazonosítójának,
  • a munkáltatónál munkaviszonyban töltött idő tartamának,
  • a munkavállaló munkabéréből jogerős határozat vagy jogszabály alapján levonandó tartozásnak, illetve ennek jogosultságának,
  • a munkavállaló által a munkaviszony megszűnésének évében igénybe vett betegszabadság napjainak számának,
  • továbbá annak is, ha a munkavállaló a törvény rendelkezései folytán emelt összegű végkielégítésben részesült.

Bár nem minden munkáltató teszi meg, de vannak, akik még a fentieken kívül további 2 papírt is kiadnak. Az egyik, a munkáltatói igazolás a bejelentésről, a másik pedig az utolsó havi munkabérjegyzék. Előbbiről vannak, akik a T1041-es nyomtatványt adják ki, mások csak egy igazolást. Mindenképp szem előtt kell tartani, hogy amennyiben azonnali hatályú felmondással vagy közös megegyezéssel történt a különválás, akkor a munkaviszony megszűnésétől számított 5. napon kell megkapni a munkabért, az egyéb járandóságokat, valamint a kilépő papírokat is. Abban az esetben viszont, ha rendes felmondás történt, akkor az utolsó munkanaptól számított 5. napon kell megkapni az igazolásokat. Ezeket természetesen már korábban is odaadhatja a munkáltató, az 5. nap a legkésőbbi időpont, amíg meg kell tennie. Amennyiben nem kapod meg ezeket a papírokat, úgy bár feltudnának, de kicsi az esély arra, hogy fel is fognak venni az új munkahelyedre, mivel így nem látják, hogy például van-e bármilyen tartozásod.

Összességében tehát neked nincs sok dolgod, csupán figyelni arra, hogy minden papírt időben megkapj.

Tervezed, vagy már ott is hagytad a munkahelyed és most állást keresel? Nézz szét legfrissebb állásajánlataink között, vagy használd keresőnket, hogy megtaláld a számodra megfelelő munkahelyet! Ha még több esélyt szeretnél adni magadnak, töltsd fel önéletrajzod is, vagy kérj állásértesítőt, hogy elsők közt értesülj a legújabb ajánlatokról!

Megosztás: