Mennyire következetes az online megjelenésed?

Mára gyakorlatilag az internetes álláskeresés lett a legfőbb álláskeresési stratégia, ami együtt jár azzal, hogy a teljes online megjelenésünket át kell gondolnunk. Egy átlagos munkavállaló mindaddig nem szembesül ezzel, amíg az álláskeresését el nem kezdi…

Majd kiderül, hogy különböző állásportálokon különböző önéletrajza tölthető le a reménybeli munkáltatók számára, esetleg a munkahelye honlapján is szerepel valamilyen módon, ahol az előző munkájáról lehet következtetést levonni. Esetleg szaksajtóban is nyilatkozott.

Ezeknek az információknak ugyanazt az irányt kell mutatni, mint az álláspályázatnak. Az esetleg akár évtizedes online megjelenést már nem lehet megváltoztatni, így az álláspályázati anyagunkat kell ennek megfelelően megírni.
Álláskeresés időszakában érdemes lehet az internetes megjelenésünket még szakmaibbá tenni: ilyenkor kell igazán részt venni Linkedin szakmai csoportok munkájában, kommentelni szakmai témakörben, szakmai tudást mutatni. Ez utóbbira már a Facebookon is egyre inkább van lehetőség, érdemes élni vele.

Ha pedig a Facebook felmerült, az ott lévő profilunkat alaposan fel kell készíteni az álláskeresésre. A lehető legtöbb tartalmat – privát véleményt, magánéletet mutató fényképet – el kell zárni a nyilvánosság elől, visszakorlátozni a barátok, ismerősök köreire. Érdemes tudni, hogy egy nyilvános oldalon, nyilvános csoportban tett hozzászólásunk akkor is látszik, ha egyébként az illető nem tagja az adott csoportnak… A következetességet jelentősen rombolhatja, ha a szakmai és a magánvéleményünk különbözőséget mutat.

A Linkedinen sem elég a „looking for new opportunities” szlogent beírni a nevünk alá. A szakmai reputáció erősítésére érdemes rövid szöveges ajánlásokat kérni ismerőseinktől, és persze az is jól jellemez egy leendő kollégát a reménybeli munkáltató számára, hogy az álláskereső maga milyen ajánlásokat ír másokról.

Az online megjelenés „kifésülése” segítséget nyújthat akár szakmai irányváltoztatásban is. Ha a szakmai jellegű kommentek, véleménynyilvánítások azt mutatják, hogy a jelölt egy bizonyos témára jobban koncentrál, erősebben érdeklődik, és az álláspályázata is erről szól, a megpályázott állásban is ilyen feladatai lennének, a siker esélye jóval nagyobb.

Talán túlzott óvatosságnak tűnik mindez, valójában stratégiai, tudatos gondolkodásról van „csak” szó. Az online tevékenységünk lehet szórakozás, szakmai munka, de mint az offline világban, itt is érvényes a szabály: bármit teszünk, mondunk, írunk, annak önazonosnak, később is vállalhatónak kell lennie.

Megosztás:

Hozzászólás

*