Facebook a munkahelyen – Mit üzenünk vele a főnökünknek?

facebook_150X150Napjainkban a közösségi média használata megszokottá és átlagossá vált, amely alól a munkaidő sem jelent kivételt. A mobiltelefonunk segítségével folyamatosan online tudunk lenni, értesítéseket kapunk az üzenetek érkezéséről és az ismerőseink minket érintő tevékenységeiről is.

Vannak olyan munkakörök, amelyek esetében a közösségi médiában való jelenlét elengedhetetlen, azonban a munkahelyek nagy többsége nem ilyen. A használatára vonatkozó szabályozás cégenként eltérő lehet, viszont jogi szempontból is érdemes megvizsgálni a kialakult helyzetet. A magyar munkajogrendszerben konkrét törvény nincsen a közösségi oldalak szabályzására, egyedül a Munka Törvénykönyvének 2012. évi I. törvény 6-11. §-ai rendelkeznek erről, amelyek kimondják, hogy a munkavállalónak úgy kell eljárnia és viselkedni a munkavégzés során, ahogy azt elvárják tőle.

Miért lógunk a Facebookon munkaidőben?

Egy amerikai felmérés során a munkavállalók a motiválatlanságot, az unalmat, a kihívások hiányát, az alacsony fizetést és a túl sok munkaórát nevezték meg fő kiváltó oknak. Nagyrészük a Facebookot és a Linkedint nézi meg munkaidőben is.

Mit jelez mindez a főnökünknek?

Abban az esetben, ha a munkáltatónk azzal szembesül, hogy a közösségi oldalakat használjuk munkaidőben, több dologra is következtethet. Konzekvenciákat vonhat le a munkamorálunkkal kapcsolatban, illetve a motiváció hiányát fedezheti fel bennünk. Szankcionálni csak abban az esetben tudja, ha a céggel kapcsolatos tartalmakat osztunk meg a profilunkon, az összes többi tevékenység magánéleti jellegű, amelyet nem ellenőrizhet. Lehetnek egyes oldalak, amelyeket blokkolhat munkaidőben, azonban az okos telefonok megjelenése óta ez nem bizonyul elég hatásosnak.

ÉRDEKES: 6 tipp, hogy még hatékonyabb légy!

Mi lehet a megoldás?

A probléma tehát inkább pszichológiai, mint technikai jellegű. A munkáltatóknak ösztönözniük kell a dolgozóikat és kihívásokkal teli feladatokat kell biztosítaniuk, hogy elkerüljék a közösségi média használatát. Illetve az alkalmazottaknak is figyelniük kell arra, hogy ne vonják el ezekkel az oldalakkal a figyelmüket. Bizonyított, hogy a multitasking a teljesítmény romlásához vezet, amelynek következtében nem tudunk elég hatékonyak lenni a munkahelyünkön. Amikor szünetet tartunk a munkavégzés során, akkor keressünk pihentető tevékenységeket, amikor nem kell az agyunknak több felé koncentrálnia. Már egy 10 perces meditációval, egy rövid sétával vagy nyugtató zene hallgatásával felfrissíthetjük magunkat és növelhetjük a koncentrációnkat.

Forrás: http://munkajog.hu/rovatok/munkaido/kozossegi-media-hasznalata-munkaidoben

Megosztás:

Hozzászólás


*