Munkaerőhiány a MÁV-nál

mávTavaly év vége óta toboroznak dolgozókat a vonatokon és hangosbemondón a vasútnál, mivel a 38 000 fős munkavállalói létszámukból jelenleg 300 vasúti szakember (mozdonyvezető és jegyvizsgáló) hiányzik – olvasható a Metropol oldalán.

A MÁV úgy kalkulál, hogy két év alatt sikerül majd pótolni a szakembereket az üresedésekre. Ennek érdekében jelenleg 74 mozdonyvezető-gyakornokot képeznek a Baross Gábor Oktatási Központban, amelynek első tanfolyama idén szeptemberben fejeződik be. A képzés folytatódik a 2016-2017-es évben is, amikor további 150 fő oktatását indítják el.

Nézz szét a MÁV Cvonline-on meghirdetett álláshirdetései között >>

A mozdonyvezetők képzése 16 hónapot vesz igénybe, a motorvonat-vezetőké pedig körülbelül egy év. A gyors utánpótlásról azért is kell gondolkoznia a vállalatnál, mivel a nyugdíjba vonuló munkatársak utánpótlását is figyelembe kell venni a jelenlegi létszámhiány mellett.  A tavalyihoz hasonló tendenciára számít a vállalat e téren, mikor is 72 mozdonyvezetőnek szűnt meg a munkaviszonya nyugdíjazás, önkéntes távozás, illetve egészségügyi és egyéb ok miatt.

A MÁV hátránnyal indul a munkaerő megszerzése és megtartása szempontjából, mivel a dolgozók utánpótlására hosszabb időt kell szánnia a képzési időre való tekintettel, illetve magasabb az elvárás a munkaerőpiacon az átlaghoz képest.

Az új munkatársak megtalálása érdekében a MÁV próba jelleggel az elővárosi vonatokon is toboroz munkaerőt az utastájékoztatási rendszeren keresztül. Szerencsére sikeresnek bizonyul ez a fajta keresés, mivel eddig 800 pályázat érkezett.

– Hiába próbálnak embereket toborozni és képzéseket indítani, vasutasnak már nem igazán akarnak menni az emberek – mondta a Vasutasok Szakszervezetének elnöke, Meleg János a HírTv-nek.

Az elnök elmondta, hogy a munkaerőhiány miatt már így is bevezetett járatritkítások mellett jövőre még többel lehet számolni.

A MÁV-nál a 2016 év végéig elegyrendezőből 25 fős, váltókezelőből 80 fős, biztosító-berendezési műszerészből 20 fős, felsővezeték-szerelőből 50 fős létszámhiány mutatható ki, pályamunkás nem hiányzik.

Megosztás:

3 hozzászólás

  1. Biro Tibor Ferenc · 2016/01/18

    Mozdony Vezető Vagy jegykezelő. 3296 ZARÁNK Béke ut,12 Tf:0630 4598351

  2. Levi · 2016/01/18

    Talán meg kellett volna becsülni a dolgozókat.

    Most nem lenne gond. Magasról tojtak a dolgozókra 6-10 évvel ezelőtt. Elnyomták a vasutas sztrálykokat. Csak a szakszervezeti vezetőket pénzelték le.
    Sok fiatal nem eü okok miatt hanem a csekély fizatés miatt hagyta ott a pályát.
    Olyan helyre elmenni dolgozni ahol nincs elég munkaerő, azt jelenti hogy az első pillanattól kezdve rákényszerül az újonc a túlmunkára.
    Veszélyes munka. ( migárnsok támadtak a vonatvezetőre? stb.)
    A vasút nagy felelősség. Emer életek milliós árukészletek épsége van minden dolgozó kezében, miközben a rendszer rohad a fizetés kevés. Cigányélet. Retkes vonatokon folyton úton lenni és mindenféle mocsok emberrel találkozni…

  3. Laci · 2016/01/22

    Angliában buszsofőröket keresnek 12-13 fontos órabérrel.
    Ezzel tud versenyezni a MÁV?
    Az utánpótlást magának kell kinevelnie, mert máshol nincs pl. mozdonyvezető, akit át lehetne csábítani jobb fizetés ígéretével.
    Nem láttak előre? A nyugdíjas korba kerülők helyett már idejekorán el kellett volna kezdeni az utánpótlásképzést, nem utólag kapkodni.