Milyen készségeket látnak szívesen a munkáltatók?

Milyen-keszsegeket-varnak_150x150A tanulmányok és végzettségek mellett fontosak az ún. soft skillek, azaz emberi készségek, kvalitások is a sikeres munkavégzéshez, így ezeket már az álláspályázatban is meg kell tudni mutatni, és később is, végig az álláskeresés során.

Az álláshirdetésekben sablonosnak tűnhet, hogy mindenhová agilis, csapatjátékos, de önállóan dolgozni tudó embereket keresnek, ha ezekre így válaszolunk az önéletrajzzal, akkor a sablonok „beszélgetnek”, ami nem lesz hatékony.

Egy adott szakterületen jártas álláskereső viszont tudja, mik azok a tulajdonságai, amik az eddigi munkájában sikeressé tették. Ezeket a tulajdonságokat kell leírni, és mellé egy-egy mondatban, miért is jó az adott állásban, hogy ő ilyen.

Az legfontosabb tulajdonságok, amiket a munkáltatók elvárnak (ezeket nem érdemes csak címszavakban felsorolni):

ÉRDEKES: Milyen álláspályázatot írj, ha túlképzettnek tartanak?

Csapatban és önállóan dolgozni tudás

Nemcsak mint végrehajtó, de egyes esetekben másokat motiváló, vezető szerepet is be kell tudni tölteni a csapatban. Pl. ha az adott csapat egyetlen logisztikusa vagy, akkor logisztikai feladatoknál a te tudásodra, véleményedre fognak támaszkodni. Azaz, ezt tudnod kell hatékonyan képviselni, önálló lépéseket tenni a feladat megoldásáért. Ezért nem ellentmondás, amikor egyszerre kell önállónak és csapatjátékosnak is lenni az álláshirdetések szerint. A csapatjátékosság magában hordozza az együttműködési készséget is, bárkivel, bármilyen körülmények között.

Rugalmasság

Tapasztalatból tudjuk, hogy hiába tervezünk meg mindig mindent a lehető legpontosabban, váratlan események történnek. Ezekre reagálni kell tudni, és a lehető leghatékonyabban megoldani a váratlan feladatot is. Erre a motivációs levélben érdemes példát írni.

Hatékony kommunikáció

Sokan összetévesztik a hatékony kommunikációt a kedves, barátságos emberi hozzáállással. A kettő nem zárja ki egymást, de mást jelent. A hatékony kommunikációval elérhetjük azt, amit szeretnénk, vagy racionális érvekkel meggyőzhetők vagyunk másfajta megoldásról. Egy vitát persze lehet vezetni személyeskedve, emelt hangon is, vagy higgadtan, érvek mentén. Ez utóbbi lesz az, ami a munkáltatóknak kell! A jó kommunikációs készség magában hordozza azt is, hogy világosan tudd közölni, mit akarsz. Sok álláspályázati anyagban jellemzi magát azzal a jelölt, hogy „jó kommunikációs készsége van”, de pl. nem írja le, hogy milyen állásra, milyen pozícióra jelentkezik, ezzel meg is cáfolva állítását, miszerint jól kommunikál. Hiszen csak a lényeget nem mondta el: hogy milyen állást keres, a munkáltató pedig lehet, hogy épp többféle pozíciót hirdet, hasonló elvárásokkal, így fogalma sincs, mire küldte pályázatát az álláskereső.

Magabiztosság

A megalapozott magabiztosságot sajnos pont az álláskeresés folyamata rombolja le az álláskeresőben. A sok kudarc, és hiábavalónak tűnő jelentkezés ellenére tudatosítsd magadban, hogy a tudásod, eddigi tapasztalataid alapján alkalmas vagy a megpályázott állásra. Miután erről magadat meggyőzted, akkor már másokat is meg fogsz tudni győzni, álláspályázattal, állásinterjún.

Megosztás:

3 hozzászólás

  1. Hogyis Hívják · 2015/05/26

    1. Bérigény: MAXIMÁLBÉR
    2. Életkor: 25
    3. Tapasztalat: legalább 200 év, előző és következő életekben megszerzettel együtt.
    4. szabadság: MAX 20 nap/év > kiírva és ledolgozva
    5. ingyen túlóra/hétvége munka iránti alázatból
    6. folytonos munkarend vállalása belépéstől temetőig.
    7. kedvenc pia: work alcohol

Hozzászólás


*