Cover Letter: a legsúlyosabb hibák

Cover-Letter-Legsulyosabb-hibak_150x150A cover letter, azaz a motivációs levél talán a legelső forrás, ahol a munkaadók képet alkothatnak a jelölt személyiségéről. Egy jól megírt cover letter bizonyíthatja, hogy jól fogalmazol írásban, rendelkezel a munkához nélkülözhetetlenül szükséges készségekkel és hogy érdemes lesz behívni téged egy interjúra. Ugyanakkor egy rossz, hibáktól hemzsegő cover letter tönkre is tehet mindent.

1. Helyesírási hibák

Szinte érthetetlen, de a mai napig találkozom helyesírási hibákkal. Ez 2 nagyon súlyos hiányosságot árul el rólad: egyrészt azt sem tudod, hogy hol kell beállítani a spell check-et a számítógépen, és hogy nem tudsz helyesen írni angol nyelven! Mielőtt elküldöd a levelet, olvasd el még egyszer friss szemmel, és győződj meg róla, hogy nincsenek benne helyesírási hibák.

2. A levél túl általános

Ez a leggyakoribb hiba! Ha általánosságban bemutatod magad és aztán elküldöd a levelet 20-40 különböző helyre, akkor ne várd, hogy jó két kézzel kapnak majd utánad. A munkát be kell fektetni, vagyis a levelet rá kell szabni az adott kiírásra. Semmiképp ne felejtsd el megemlíteni az pozíciót, amire pályázol a levél bevezető részében. Ezután – sok példával – bizonyítsd, hogy rendelkezel a munkához szükséges készségekkel (skills).

ÉRDEKES: Mi az alapvető különbség a CV és a Cover Letter között?

3. Hibásak az adatok

Meglepő, hogy milyen gyakran nem a megfelelő személy és/vagy cég szerepel a bevezető részben. Ez akkor fordul elő, amikor a jelölt nem 1-2, hanem 30-40 cégnek küldi el a jelentkezését. Ahogy korábban már írtam, még egyszer, friss szemmel nézz át mindent, mielőtt elküldöd a levelet.

4. Hibás a megszólítás

Mindenképp kerüld el az ódivatú ’Dear Sir or Madam,’ megszólítást! Első körben próbáld megtalálni azt a személyt, akinek címezned kell a levelet (’Dear Mr Smith,) Ha csak egy email cím van megadva, akkor egy adott pozíciót írj a megszólításba (pl.: ’Dear HR Manager,’)

5. A levél túl rövid

Ha a leveled túl rövid – csak fél oldal -, akkor azt a téves üzenetet küldheted a munkáltató felé, hogy nem érdekel téged igazán az adott pozíció. Sőt, elmulasztasz egy kiváló lehetőséget arra, hogy bizalmat és egy professzionális képet építs magadról.

 6. A levél túl hosszú

Egy túl hosszú, 2-3 oldalas levelet nem fognak alaposan végigolvasni. Sajnos az is valószínű, hogy a legfontosabb részeket egyszerűen átugorják. Ugyanez történik akkor, ha egy bekezdés túl sűrű. Írj 3-5 bekezdést, egyenként 5-6 sorral.

7. Nem írsz konkrét példákat

Ha csak pusztán leírod a készségeidet, az valószínűleg nem győzi meg a munkáltatót arról, hogy alkalmas lehetsz az adott állás betöltésére. Írd le konkrétan hogy milyen kézzelfogható eredménnyel járt a készségeid használata korábban vagy az előző munkahelyeden. Például ahelyett, hogy azt írnád ’I possess good communication skills’, írd azt, hogy ’As the sole Hungarian speaker I acted as spokesperson for our group, organizing bookings and negotiating the itinerary’.

 Kálmán Tamás
Állásinterjú Tréner

Megosztás:

Hozzászólás


*