Cvonline.hu

Kiégés – Honnan tudod, hogy a “burnout” áldozata vagy?

A kiégés miatt sokat hibázunk, nem tudjuk megfelelően végrehajtani a feladatainkat. Sajnos – még ha jól is megy a munka, alapjában véve szeretjük, és a karrierünk is felfelé ível, a kiégés miatti hibáinkat másoknak kell kijavítania, ami nem vet jó fényt ránk.

A kiégés az egészségügyben dolgozóknál például egyáltalán nem szokatlan jelenség. A folyamatosan változó munkarend, a sok túlóra, a napi szintű munka a páciensekkel, akiknek a diagnózisát közölni kell vagy csak egyáltalán tudni ezekről, és feldolgozni az információkat… egyértelműen megterhelő. De bármilyen más munkánál előfordulhat ez a jelenség.

Ha úgy érzed, túlterhelted magad, egyszerűen nem tudsz magadhoz térni, és nem érted, mitől vagy olyan fáradt, valószínűleg te is a kiégés áldozata lettél.

Kérdések, amelyekkel tesztelheted, hogy a kiégés áldozata lettél

  • Nehéz reggelente az ébredés?
  • Mindig fáradt vagy?
  • Elfelejtesz dolgokat?
  • Vannak fájdalmaid, amiknek nem tudod, mi az oka?
  • Kényelmetlenül érzed magad otthon és a munkahelyen is?
  • Dühös vagy, akár a munkahelyen, akár otthon vagy?
  • Könnyen elveszíted a türelmedet?
  • A legtöbbször túlterheltnek érzed magad?
  • Úgy érzed, kevésbé tudsz hatással lenni az életedre?
  • Sokat aggódsz a (határ)idő(k) miatt?
  • Néha megkérdőjelezed, hogy jó szakmát választottál-e?
  • A munkában sokszor nézed az órádat, hogy mennyi idő van még hátra a napból?
  • Volt már többször fej-, gyomor-, vagy mellkasi fájdalmad, bőrkiütésed vagy más betegséged az elmúlt időszakban?
  • Elvesztetted azon dolgok iránt az érdeklődésed, melyekre korábban sok időt szántál?
  • Unalmasnak tartod a munkádat?

Ha legalább három kérdésre igennel válaszoltál, akkor jó úton haladsz a burnout felé, vagy már éppen benne is vagy.

Mit tehetsz a bornout ellen?

Ideje változtatni! Szánj több időt magadra, vegyél ki egy hosszabb szabadságot, és találd meg újra önmagad! A visszatérés után próbálj változtatni környezeteden, az ebédidőt töltsd el a kollégákkal beszélgetve, kerülve a munkahelyi konkrét feladatok listázását. Ha tudsz, kreálj magadnak egy anti-stressz zónát, ahol kikapcsolódhatsz. Amikor van lehetőséged, hallgass nyugtató zenét, próbáld a stresszfaktort csökkenteni. Ha ezek után sem megy jobban a munka, lehet, nem a hozzáállásoddal van a baj. A kiégést ilyenkor pozíció vagy munkahelyváltással tudod megoldani.

allasok-a-cvonline-oldalan

Találd meg álmaid állását egy kattintásra! Látogass el a www.cvonline.hu oldalunkra és böngész a több ezer álláslehetőség között!

Megosztás: