Work hard, play hard – A fiatal munkavállalók nagy lehetősége?

Work hard, play hard – A fiatal munkavállalók nagy lehetősége?Mit akar mondani a work hard, play hard? Miért kellene ahhoz keményen játszani, hogy keményen dolgozzunk? És mire számíthatunk, ha egy olyan vállalathoz kerülünk, ahol ezt várják el tőlünk?

A work hard, play hard elsősorban egy hozzáállás, amely a munkaadót jellemzi, vagyis amit elvár az alkalmazottaitól. A kemény munka nem ismeretlen fogalom, de azzal, hogy megszűntek a nyugdíjas állások, hogy a fluktuáció jelentős, hogy most már a munkavállalók küzdenek a helyekért, és hogy egyszerűen a munkavállalók is megváltoztak, a cégek is alkalmazkodtak.

Legalábbis a nagyok. A kisvállalkozásoknál egyáltalán nem jellemző a work hard, play hard mentalitás, míg az amerikai típusú és nyugati nagyvállalatokra annál inkább.

Mi lesz a kemény munka eredménye?

A fiatal, képzett munkaerőt foglalkoztató cégek tisztában vannak azzal, mit kíván az Y és Z generáció. Ez nem más, mint az érvényesülés, az elismerés.

Míg a magyar illetve kelet-európai motivációs eszközök gyakran kimerülnek a cafeteria étkezési utalványokban, addig a nagyvállalatok egy része már tudja, mire van szüksége az új nemzedéknek.

A work hard, play hard rendszere azt jelenti, hogy a kemény munkát kellőképpen meghálálják. Ingyenes mobiltelefon-használattal, sok céges rendezvénnyel, csapatépítő tréningekkel, közös eseményekkel, ahol természetesen A-tól Z-ig mindent a cég fizet. Utalványok, ingyenes fitneszterem-használat - akár városi szinten is, az utazás támogatása, taxi kártya, vonzó bónuszrendszer személyes és csapatszinten is, pihenőszoba - csocsóval és babzsákokkal szintén elképzelhető az ilyen munkahelyeken.

Work hard, play hard – A fiatal munkavállalók nagy lehetősége?

Lehetőség van továbbképzésekre, a cégen belüli pozícióváltás gondolatát nem tartják ördögtől valónak, és itt működik leginkább a belső ajánlás rendszere is.

A cél: jól kiképezni és megtartani a munkavállalót, és megadni neki a törődés és elismerés érzését.

Már más a motiváció

Az új generáció motivációja sokkal többet kíván a cégektől, mint annak előtte.

A húszas éveiben járók, akik most lépnek be a munkaerőpiacra (vagy már benne vannak pár éve) nagy lendülettel vetik bele magukat a munkába, nem áll tőlük távol a túlóra vagy a hétvégi munka gondolata - amit sokszor el is várnak tőlük.

A munkavállalók tudják, hogy sorban állnak a helyükért, és képesek is érte akár napi 10 órát is dolgozni. Sőt, az Y és Z generáció sajátossága, hogy ezt nem teherként élik meg, hanem büszkén vállalják. Ettől is elismerést várnak mind kollégáiktól mint környezetüktől.

Az ilyen munkahelyek szívesen alkalmaznak pályakezdőket, hiszen saját képzésükkel készítik fel őket a munkára, megkívánják a rugalmasságot, targeteket tűznek ki, melynek eléréséért jutalom jár, de gyakorta készenlétben is kell lenni. Nem véletlenül kapnak céges laptopot sem az ebben a szellemben foglalkoztatottak- a munka ugyanis megkívánja, hogy otthon is hajlandóak legyünk kinyitni a laptopot, vagy az üzeneteinkre válaszolni okostelefonunkról.

A "work hard, play hard" a fiatal generáció sajátossága?

Annak ellenére, hogy sokkal lazább hangulatot kíván tükrözni magáról a cég, belső rend és szigor uralkodik.

Persze motivációs ereje megkérdőjelezhetetlen, hiszen a fiatal generációt már nem a 16:00-kor véget érő munkaidő és a kiszámítható munkarend hajt előre, hanem az önérvényesítés, a közösséghez tartozás vágya, melynek megvalósulását a munkáltatótól is várják.

Ez a rendszer a középkorúaknál kevésbé sikeres, hiszen nem nevezhető családbarátnak, az első helyen a folyamatos készenlét és a munka áll. Az ebben a szellemben dolgozóknál nagyobb a szinglik aránya, és az erős csapatszellem illetve a sok együtt töltött (munka- és szabad)idő miatt gyakoriak a munkahelyi kapcsolatok is.

Lényegében egyértelmű üzletről van szó - dolgozz keményen, és mi megjutalmazunk - ez a work hard, play hard üzenete.


>> Kattints a pályakezdő pozíciókért!