Toborzás hatékonyan, személyesen - hol és hogyan?

allasborzeSzemélyes találkozás – a kiválasztási folyamat legfontosabb momentuma. Hiszen ekkor győződhetünk meg legeredményesebben arról, hogy a jelentkező valóban rendelkezik-e a megfelelő tudással, képességekkel, motivációval. Ha folyamatosan jól választunk, akár behozhatatlan versenyelőnyt szerezhetünk vállalatunk számára, hiszen az emberi erőforrás megfelelő minősége jelentheti a kiutat az évek óta tartó stagnálásból.


Ám a toborzási eszközök hatékonyságának szinte folyamatos változása, az egyre növekvő számú nem megfelelő pályázati anyaggal járó végeláthatatlannak tűnő adminisztratív munka mutatják meg a legjobban, hogy néha mennyire nehéz az ideális jelölttel való találkozás létrehozása.

Toborzási eszközök – melyiket válasszuk?

Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő munkaerőt, olyan módszerre van szükség, amely nem csupán eljuttatja hirdetésünket a célközönséghez, de valóban jelentkezésre sarkallja őket. Napjainkban a nyomtatott médiumok népszerűsége egyre csökken. Így számos vállalat az online hirdetési formák mellett teszi le a voksát – amelyek mellett természetesen számos praktikus érv áll, ám még ennek segítségével sem kielégítő például az olyan hiányszakmák képviselőinek elérése, mint a mérnöki/műszaki vagy az IT terület. Jogosan merül fel tehát a kérdés: mi az, ami működik?

Szólítsa meg Ön leendő munkatársát!

Az állásbörzék egyik legfontosabb előnye, hogy közvetlenül léphet kapcsolatba az álláskeresőkkel. Így egyrészt könnyebb interakcióba kerülni az aktív, a jövőjükért és karrierjükért tenni akaró, ambiciózus munkavállalókkal is, másrészt, akár már a helyszínen lebonyolítható számos 0. körös interjú – ám a hagyományos állásinterjú kereteivel szemben, sokkal kötetlenebb formában, amely támogatja a munkavállalók magabiztosságát, és ezáltal sokkal természetesebb viselkedését is. Ezen felül lehetőség nyílik a munkáltatói arculat bemutatására és arra is, hogy az álláskeresők ne csupán a cég hirdetését, ám magát a vállalatot, a céget képviselő munkatársakat és a munkaerőpiac aktuális lehetőségeit is megismerjék. Tehát az állásbörzéken együttesen, egymást erősítve jelenhet meg a vállalati és a munkáltatói márka.

Melyik állásbörzén érdemes megjelenni?

Erre a kérdésre a helyes választ csak a kiállítani akaró cég céljainak és körülményeinek ismeretében lehet megadni:

- Amennyiben kizárólag még végzés előtt álló diákokat keresnek, az egyetemeken, főiskolákon szervezett rendezvényeken érdemes kiállítani, de ezen belül is az adott intézmény képzési területe, erősségei és földrajzi elhelyezkedése alapján különbséget kell tenni. Pl. a Műegyetemi Állásbörzén elsősorban mérnök és informatikus hallgatókkal lehet találkozni, gazdasági szakokon tanulókkal csak elenyésző számban, míg Corvinus Karrier Expon vagy a BGF rendezvényén éppen fordítva.

- Ha tapasztalattal rendelkező szakembereket is keresnek a pályakezdők és még tanuló diákok mellett, a HVG rendezvénye a jó választás. A HVG Állásbörzén kiállító cégek elsősorban a felsőfokú végzettséget, azon belül is a mérnöki, informatikai, gazdasági vagy pénzügyi képzettséget igénylő állásaikat tölthetik be sikerrel.

- A virtuális börzék még szélesebb kört érnek el, viszont ezeken épp a személyes találkozás nyújtotta előnyök vesznek el.

Mitől hatékony egy állásbörze?

Egy állásvásár egyértelmű célja, hogy teret és lehetőséget biztosítson a munkaadó és a munkavállaló találkozásához. Ám érdemes megvizsgálni, hogy melyik rendezvény vonzza a számunkra leginkább releváns célközönséget legnagyobb számban, és biztosít vállalatunk számára olyan komplex szolgáltatáscsomagot, amely nem csupán toborzási tevékenységünket támogatja teljes körűen, hanem az előkészületek során is hatékony segítséget nyújt. Kiállítóként a legfontosabb számunkra, hogy a cégünkhöz eséllyel pályázó álláskeresők valóban megtaláljanak, és elindulhasson már a helyszínen a kiválasztási folyamat, de legalább a kölcsönös ismerkedés, valamint, hogy minél kevesebb, számunkra irreleváns jelöltre kelljen időt szánnunk.

Hazánk leglátogatottabb karriervására a HVG Állásbörze

A látogatók számát és összetételét, valamint az álláskeresőkkel való hatékony kapcsolatfelvétel támogatását tekintve a HVG Állásbörze jár az élen. Kiállítóikat olyan innovatív és minőségi szolgáltatásokkal támogatják, mint a látogatók tudásának és preferenciáinak megfelelő, automatikus kiállító-ajánlás, a fő szakterületek szerinti színkódokkal ellátott belépőkapuk, standok és mappák, valamint a 21. század környezettudatos szemléletmódjának megfelelő e-Reg (elektronikus regisztrációs és jelentkezési) rendszer.

A HVG Állásbörze szervezői a látogatók eredményes felkészülésére is figyelmet fordítanak:

- a rendezvényt megelőző héten 94 000 példányban megjelenő Karrier Iránytűben hasznos, és az álláskeresés szempontjából releváns felkészítő cikkekkel, valamint a rendezvény kiállítóinak bemutatkozásával találkozhatnak az érdeklődők,

- a karriervásár olyan, folyamatosan megújuló programokkal várja a látogatókat, mint például a Női KarrierSarok, vagy a Mobility Fair. Emellett előadásokkal, tanácsadásokkal, és próbainterjúkkal is igyekeznek a résztvevők kedvébe járni minden alkalommal.

Az őszi állásbörzék sorát idén is a HVG Állásbörze nyitja 2013. szeptember 26-27-én, október 9-10-én a BCE Karrier Expo várja látogatókat, október 15-én az első vidéki rendezvényként a Szegedi Tudományegyetem állásvására nyitja meg kapuit, melyet a Műegyetemi Állásbörze követ október 16-17-én.

Mindegyik rendezvény szervezői fogadják a munkaadók jelentkezését még szeptember első napjaiban is a szabad kapacitásaik erejéig. A látogatók körében a legnépszerűbbnek számító rendezvény, HVG Állásbörze szervezőitől megtudtuk, hogy idén ősszel a kiállító-szám is jelentősen növekedett: már két héttel a jelentkezési határidő előtt alig néhány szabad standdal rendelkeztek.

(X)