Online Recruitment konferenciát tartottak Budapesten


A munkaerő-toborzás internetes eszközeiről, azok használatáról és hatásairól tartottak konferenciát mintegy 150 vállalati szakember részvételével Budapesten. Az e-recruitment elismert szakembereinek és gyakorlati alkalmazóinak előadásai mellett vitafórumokon is szerezhettek hasznos információt a konferencia vendégei.

Budapest, 2005. június 8.: Tegnap, június 7-én került sor a nagy érdeklődéssel várt Online Recruitment Konferenciára, amelyen mintegy százötven, különböző vállalatok és intézmények által delegált szakember vett részt. A konferencia hat Magyarországon tevékenykedő intézmény, a CV-Online Magyarország Kft., a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara, a Budapesti Corvinus Egyetem Karrier Irodája, az Ashcroft Kommunikációs Ügynökség, a nexum MarsNet Kft., valamint a HR Portal szervezésében jött létre, és az internetes munkaerő-toborzás kérdéseit járta körül, egyaránt hangsúlyt fektetve a külföldi és hazai tapasztalatok ismertetésére.

A CV-Online üzletágigazgatójának, Kiss Juditnak a beköszöntője után Agu Vahur, a CVO-Csoport üzleti igazgatója a közép-kelet-európai munkaerőpiacról, annak sajátosságairól és a régióban tapasztalható trendekről beszélt. Ezt követően a téma nemzetközileg elismert szakértője, Alan Whitford - aki egyben a konferencia moderátori szerepét is betöltötte - az online álláskeresők szempontjaival ismertette meg a konferencia közönségét, kiemelve azt, hogy mit találnak a legvonzóbbnak a munkaadók által legkeresettebb kvalitású álláskeresők.

Ezt követően az Aschcroft Communications szakértői, Csorba Gábor ügyvezető igazgató és Horváth Áron ügyfélkapcsolati menedzser esettanulmányokon keresztül mutatták be, hogy miként illeszthetik a vállalatok HR-kommunikációs stratégiájukba az Interneten való jelenlétüket, és hogyan alakíthatják ki stratégiai céljaik megvalósítására a saját karrier-weboldalukat. Ugyancsak gyakorlati példák álltak a General Electric szakemberei által tartott előadás központjában: Matt Anderson és Walus Anita az online toborzási eszközöknek a GE európai üzletágaiban való alkalmazásáról beszéltek. A konferencia hallgatói tanácsadói szemszögből is megismerhettek gyakorlati eseteket Miszori Attila, a Nexum MarsNet Kft. ügyvezetőjének előadásából. A konferencia záróelőadásaként Norrie Sinclair, a Magyarországon is meghatározó tevékenységű CVO-csoport elnök-vezérigazgatója mutatta be a CV-Online-t, a CVO-csoport online toborzási üzletágát.

Kiss Judit, a CV-Online üzletág igazgatója így foglalta össze a konferencia tanulságát: „Kevés olyan munkaerőpiaci konferencia volt az utóbbi években, amely iránt ekkora lett volna az érdeklődés munkaadói részről. Nem véletlen, hogy ezt az érdeklődést az online recruitment témája váltotta ki: az internetes eszközök számos országban bizonyultak sikeresnek, és a hazai vállalatok közül is egyre többen ismerik fel, hogy milyen tartalékok rejlenek az online munkaerőpiacban. Méretben és profilban a legkülönbözőbb cégek és intézmények mutattak érdeklődést a téma iránt, ezért jelentős lépésnek tekintem ezt a konferenciát az internetes HR-eszközök magyarországi elterjesztésében. Őszintén remélem, hogy az a rendkívüli pozitív üzenet, amelyet a munkát kínáló szervezetek itt megnyilvánuló érdeklődése jelent, eljut az álláskeresőkhöz is.”