Önéletrajzírás tippek kreatívoknak

kreatív önéletrajzírásAz önéletrajzírás egyik legfontosabb szabálya- a formai elemeken túl-, hogy szabjuk azt az adott állásra és legyünk egyediek. Különösen igaz ez, ha egy kreatív területen próbálunk elhelyezkedni. De hogyan, ha egyszer az önéletrajzok egyformák. Vagy nem?

Különböző módszerekhez folyamodnak a kreatív szakmákba jelentkező álláskeresők. Ezek az átlagos álláskereső módszerektől gyakran igencsak eltérnek, hiszen itt különösen nagy szerepe tud lenni a figyelemfelkeltésnek.

Vigyázzunk! Nem mindig tesz pozitív benyomást a figyelemfelkeltés. Következzen néhány tanács arra vonatkozóan, hogy hogyan nyerjük el leendő munkaadónk szimpátiáját, ahelyett, hogy kivívnánk az ellenszenvét.

Az arany középút

Minden kreatív területen dolgozó munkavállalóban megvan a vágy arra, hogy valami különlegeset alkosson. Nem kivétel az önéletrajz és a motivációs levél sem és nagy valószínűséggel nem is jelent különösebb gondot például egy designer számára, hogy egyedi jelentkezést küldjön el az álláshirdetésre. Az első szűrőben azonban nem biztos, hogy egy designer látja majd az önéletrajzunk, hanem például egy HR-es, akit inkább zavarhatnak a figyelemelterelő elemek, minthogy felkeltsük velük az érdeklődését. Ami ugyanis egy designer számára érdekes és újító, gyerekes és amatőr lehet a HR-es szemében. Ennél fogva a jelentkezésnek arról kell tanúskodnia, hogy jó képességekkel rendelkezünk, ugyanakkor üzleti szempontból is komolyan vehető a jelentkezésünk. Így aztán jobb, ha kihagyjuk az olyan szemet kápráztató fogásokat, mint a fekete alapon fehér betűk használata.

Konkrétumok

Több száz jelentkezés közül csupán egy maroknyi az, amely olyan információkat is megmutat, amikből következtetni lehet, hogy a jelentkezőnek nemcsak a megfelelő technikai tudása van meg, hanem az üzleti érzéke is és össze tud dolgozni a csapat többi tagjaival. Jó pontot jelent az önéletrajzunkban, ha kreativitásunk mellett ezek a tulajdonságaink is megmutatkoznak. Ezért tanácsolják HR-ek, hogy önéletrajzunk tartalmazzon számokat, százalékokat is vagy akár összegeket is egy-egy kampány, munka eredményéről. Ezek az információk beszédesek lehetnek.

Tömören

Amikor portfóliót küldünk e-mailben, vigyázzunk arra, hogy ne legyenek túl nagyméretűek a képek, amiket át akarunk küldeni. Ilyenkor nem az a legfontosabb, hogy a legjobb felbontásban küldjük át munkáinkat, később még lesz lehetőségünk arra, hogy jobb minőségben is bemutassuk azokat. Kicsinyítsük le a képfájlokat és tömörítsük be a dokumentumot, amennyiben lehetőségünk van rá. Ha egy designer 12 MB méretű portfóliót próbál e-mailben átküldeni, az már vörös posztó lehet a munkaadó számára. Alap technikai tudásunkra is rossz fényt vet, ha nem tudjuk, hogy jobb minél kisebb fájlokat e-mailben átküldeni.

Lista a díjakról

Ilyenkor nem kell szemérmesnek lenni, nem kell véka alá rejteni az elért eredményeket. Ez nem hencegés, hanem kézzelfogható alátámasztása annak a tudásnak, amiről önéletrajzunkban olvashat leendő munkáltatónk. Ezek az eredmények nagyon fontos szereppel bírhatnak egy versengő szférában.

Legyen online

Azoknak, akik online felületeken dolgoznak vagy olyan kreatív munkát végeznek, ahol van lehetőség – és ajánlott – egy portfólió összeállítására, mindenképpen előny, ha rendelkeznek egy weboldallal, ahol bármely munkaadó pillanatok alatt betekintést nyerhet korábbi munkáikba. Honlapunk linkjét feltüntethetjük névjegykártyánkon, e-mailes aláírásunkban, önéletrajzunkban. Hatásos és többet mond minden szónál.