Női karrierek az IT világában

A nemzetközi és hazai statisztikák azt mutatják, egyre kevesebb nő választ magának mérnöki, informatikai vagy műszaki tudományos pályát, és arányuk ezeken a területeken már aggasztóan alacsony – vélik a szakértők. Úgy látják, a probléma megoldásában az érintett cégeknek is szerepet kell vállalniuk.

Fontos, hogy a nők lehetőleg már gyermekkorukban megismerkedhessenek a technika és a tudomány világával, hogy az ezekhez a területekhez kötődő életpályák később reális lehetőségként jelenjenek meg előttük. Az e-készségeknek egyre nagyobb szerepe van a munkavállalók elhelyezkedési esélyeiben, többek között erre a következtetésre jutott a Washingtoni Egyetem kutatása is, amelyben 375 bevándorló és 155 Európában született nőnek – köztük magyarországiaknak – tettek fel kérdéseket iskolázottságukkal és munkájukkal kapcsolatban. A tanulmányból kiderült, a megkérdezettek hozzávetőleg egyötöde egyáltalán nincs a digitális írástudáshoz szükséges alapvető ismeretek birtokában. Pedig egy egész Európára kiterjedő IDC-kutatás szerint 2014-re tíz állásból kilenc esetében elengedhetetlen lesz az infokommunikációs készségek ismerete. .

A közösségi médiában ugyanakkor a nők mozognak otthonosabban – derül ki a KutatóCentrum és a Marketing & Média ez év januárjában végzett közös kutatásából. A magyarországi felnőttek között a legalább egy közösségi oldalon jelen lévő internetezők több mint fele már napi szinten használja az ilyen jellegű oldalak egyikét. Az iWiW-en és a Facebookon a nők, míg a MySpace-en és a Twitteren a férfiak aktívabbak. A felmérésben részt vevők több mint fele napi szinten látogatja valamelyik közösségi oldalt, közel 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani róluk. A közösségi oldalakban rejlő legtöbb lehetőséget a fiatal felnőttek aknázzák ki: a megkérdezett 18–24 évesek 45 százaléka gyakrabban használja a hasonló portálokat üzenetküldésre, mint saját e-mail fiókját, és közel felük szívesen telepít kisalkalmazásokat, illetve lép be különböző csoportokba. Üzleti célokra a válaszadók 4 százaléka használja a közösségi médiát, így például hirdet, céges profilokat kezel vagy rövid üzenetekben kommunikál ügyfélkörével.

Forrás: VG.hu