Mobil applikációk, az ügyfélszerzés és költségoptimalizálás új eszközei

mobil aplicationAz okostelefonok valóságos vákuumot képeznek a szerényebb képességű készülékek körül. Az IDC (International Data Corporation) legfrissebb, Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker felmérése alapján a 2013-as évben a viszonteladók 918,6 millió darab okosmobilt fognak a boltok polcaira kihelyezni. Ez egyelőre a forgalmazott készülékek 50,1%-a, de az IDC becslése szerint 2017 végére már évi 1,5 milliárd ilyen eszköz fog eljutni a felhasználókhoz.


Nem csoda hát, hogy a cégek igen komoly hangsúlyt fektetnek mobil stratégiájuk kialakítására. A következő ágazatokban a minőségi applikációk igen szép eredményeket értek el: idegenforgalom és turizmus, vendéglátás, kiskereskedelem, ingatlan, oktatás, bank és biztosítás, marketing, egészségügy, valamint gyógyszeripar. De természetesen a siker maga egyáltalán nem szektorfüggő.

Vizsgáljuk meg, hogy egy saját mobil applikáció fejlesztése milyen előnyöket biztosíthat a cégeknek:

Az appok tovább erősíthetik a márka és az ügyfél kapcsolatát. A Starbucks Card Mobile alkalmazás remek példája annak, hogy egy vállalat miként fűzheti szorosabbra kapcsolatát vevőivel néhány exkluzív szolgáltatás segítségével. Ez önmagában is komoly fegyvertény, ám emellett a Starbucks felbecsülhetetlen értékű információkhoz juthat vendégei viselkedési mintáiról és szokásairól is. Howard Schultz, a cég vezérigazgatója nemrég azt állította, hogy az appon keresztül heti 3 millió tranzakciót bonyolítanak le az Egyesült Államokban.


mobiversal-1


Az alkalmazások kényelmessé teszik a fogyasztást. Az amerikai Walgreens megmutatta, hogy egy innovatív mobil applikáció által lojális, visszatérő ügyfélbázisra tehet szert. Az app temérdek időt és pénzt takarít meg a vásárlóknak: húzófunkcionalitása a kifogyott, receptre felírt gyógyszerek QR kódos újrarendelése anélkül, hogy a háziorvost meg kéne látogatnia a betegeknek. A bevezetés óta eltelt rövid időszakban elérték, hogy a Walgreens-ben kiváltott receptek 40%-a az applikáció fent említett funkcióján fut keresztül.


mobiversal-2


Az alkalmazások gyarapíthatják az ügyfélkört azáltal, hogy a felhasználók megosztják a mobil tartalmat és beszélnek a márkáról. Az emberek köztudottan társas lények, ezért nem meglepő, hogy a mobil internetforgalom 91%-át közösségi tevékenységek adják. A Corona söröket forgalmazó cég erre a trendre igen gyorsan reagált. Nagy sikernek örvendő applikációjuk fényképeket készített, melyeket aztán különféle effektusokkal és szűrőkkel lehetett még érdekesebbé tenni. Az így kicsinosított fotókat a Corona Facebook oldalára tölthették fel a felhasználók, hogy így vegyenek részt egy nyereményjátékon, melynek fődíja egy egzotikus út volt.


mobiversal-3


A mobil alkalmazásokkal csökkenthetők a kiadások, valamint jelentős megtakarítások érhetők el. Egy friss, amerikai kórházakat érintő tanulmányban a Deloitte úgy találta, hogy a következő 10 évben 305 milliárd dollár plusz bevételt könyvelhetnek el a vállalatok a mobil alkalmazásoknak köszönhetően. A megtakarítások a kevesebb utazásra fordított idő, a jobb logisztika, a hatékonyabb kommunikáció és gyorsabb döntéshozás segítségével realizálódnak. A megkérdezettek 62,7%-a nyilatkozta azt, hogy alkalmazottaik sokkal produktívabbak azóta, mióta mobilinternet-képes eszközökkel végzik munkájukat.


mobiversal-4


A mobil alkalmazások házon belüli fejlesztése gyakran igen költséges és időigényes procedúra. Ahhoz, hogy a leghatékonyabb mobil stratégiát követve igazi véleményvezérré váljon egy cég, érdemes megfontolni, hogy tapasztalt és elismert fejlesztőkkel készíttesse el applikációját. A piacismeret, a trendfigyelés és az innovatív technológiák is mind a külső fejlesztés mellett szólnak.


A szerzőről: Flavius Saracut a Mobiversal marketing menedzsere. A cég több mint 30 ügyfél igényeit szolgálja ki a világ minden tájáról, így elégedett klienseik az Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Izrael, Svédország, Ausztria, Belgium és Magyarország területén is jó hírüket keltik. A Mobiversal ABC, FOX News, New York Post, PC World és lifehacker által méltatott alkalmazásait több mint 1.000.000 felhasználó használja nap, mint nap.