Mit csinálnak a marketingesek?

A marketing az egyik legfelkapottabb dolog ma Magyarországon, ha mondjuk a jelentkezőszámokat tekintjük például a Cvonline.hu oldalán meghirdetett pozíciókra. De vajon tudjuk, hogy mit is rejt ez a nagyon tág szakma? Íme, a pozíciónevek a feladatokkal.

Account Manager

Az ügyfél teljeskörő kiszolgálásával és ügyintézésével foglalkozik.

Reklámmenedzser

A szervezet termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatos hirdetések és az értékesítés elősegítését tervezi, irányítja. A hirdetések különböző variációit veszi igénybe. A hirdetések előkészítését irányítja.

Művészeti igazgató

A kreatív csoport tevékenységeit irányítja. Televízióban megjelenő reklámmal, katalógus készítésével, illetve egyéb, a reklám és marketing területén felhasznált anyagok készítésével kapcsolatos feladatokat irányít. Áttekinti a munkafolyamatokat, felszereléseket, valamint a munkatársak szükségleteit, hogy biztosítsa a határidő betartását, valamint a költséghatékonyságot.

Cikkíró

Promóciós anyagokhoz, levelekhez és hirdetésekhez ír szöveget. Együtt dolgozik a kreatív csoporttal, segít a sales és marketing tervek elkészítésében. Irányítja a külső munkatársak munkáját, megállapítja a termelés költségeit.

Értékesítési és marketing igazgató

Meghatározza a fejlődés irányvonalát, folyamatát és célját a szervezet termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatos értékesítés és marketing területre vonatkozóan. Megállapítja a termék, illetve szolgáltatás fejlesztésének lépéseit, az árkialakítás politikáját, a marketing költségeket és az értékesítés célkitűzéseit. Irányítja az értékesítő és a marketing csapatot, valamint a külső munkatársakat.

Marketing asszisztens

Marketing és értékesítéshez szükséges anyagokkal segíti a fejlesztést és a disztribúciót. Hozzájárul a hirdetés, marketing kiadvány, értékesítési- vagy promóciós anyag összeállításában. További feladata lehet cikk írása, vagy layout tervezése.

Reklámszövegíró

Promóciós anyagokhoz, levelekhez és hirdetésekhez ír szöveget. Együtt dolgozik a kreatív csoporttal, segít az értékesítési- és marketing tervek elkészítésében. Irányítja a külső munkatársak munkáját, megállapítja a termelés költségeit.

Marketing menedzser

Marketing stratégiát dolgoz ki a szervezet célkitűzéseinek elérése érdekében. Ügyfelek keresése, piaci feltételek felmérése, konkurens cégadatok kiértékelése, amennyiben szükséges, változtatás a marketing terven. Felügyelete alá tartoznak a reklám, a marketing, és a promóciós tevékenységek.

Média menedzser

Ellenőrzése alá tartoznak egy szervezet médiaszerződései. Ezeket a szerződéseket megszerkeszti és egyezteti. Kiválasztja a legmegfelelőbb médiumot a termék vagy szolgáltatás hirdetéséhez.

Piackutató

A cég termékeinek értékesítésével kapcsolatban gyűjt információt, majd elemzi azt. A piackutatást különböző módszerek alkalmazásával végzi, felméréseket, valamint termék-összehasonlítást végezve. Különböző területeket elemez, beleértve az árpolitikát, az elosztást, valamint a termék megjelenítését. Statisztikai kimutatást és ajánlást készít a menedzsment részére, segíti a marketing tervek teljesebbé tételét.

PR munkatárs

Hozzájárul a pozitív szervezeti összkép biztosításához a nyilvános, az ügyfelek, a részvényesek és a közösség felé. Sajtóközleményt és cikkeket készít, esetleg a szervezetről publikációt ír, szerkeszt és megjelentet.

Brand Manager

Meghatározott termékek marketing tervét irányítja. Tervez, fejleszt, véghezviszi az adott marketing stratégiát, irányítja a reklám és promóciós tevékenységeket. Bizonyos esetekben egy új termékkel kapcsolatos piackutatást és értékelést végez.

Marketing igazgató

Ellenőrzi a szervezet termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatos marketing-tevékenységeket. Marketing stratégiákat dolgoz ki, kiértékeli a piaci helyzetet, az értékesítés maximális elérése érdekében ajánlásokat készít a szükséges változtatásokhoz.

Marketinges állásokat itt találsz >>>