Miért könnyedebb a márkák hangvétele mostanában?

 

A márkák azt szeretnék, ha velük nevetnénk, nem pedig rajtuk. Éppen ezért a világ legerősebb márkái közül néhányan – mint a GE, Google, Procter&Gamble, Unilever és Nestlé – egyre gyakrabban alkalmaznak stand-up fellépőket, humoristákat, vagy épp könnyedebb témákat a reklámfilmjeikben. Hazánkban is ismert már az ilyen típusú hirdetés, gondoljunk akár csak az OTP Bank és a Dumaszínház szereplőinek együttműködésére

A kampány gyakran rövid videókból épül fel, mely számos nézettséget vonz maga után és még a nem annyira népszerű márkáknak is Facebook és Twitter követőket generál és növeli a reklámról, végső soron pedig a márkáról való párbeszédet.

A humoristák nagyító alatt figyelik a közéletet, felismerik a valódi értékeket, igazságokat (esetleg igazságtalanságokat) és arra reagálnak. A mai rohanó, stresszes világban egyre nagyobb értéket képvisel a humor, mellyel könnyen tudjuk oldani a bennünk lévő feszültséget. Nem véletlen ezért, hogy a humoros videókat osztják meg a legtöbben az interneten. Egy könnyedebb hangvételű filmmel széles kört tudunk elérni kortól-nemtől függetlenül. Ráadásul a stand-uposok a reklámokban a fogyasztókat képviselik, így a nézőknek könnyű azonosulni velük.

Vigyáznunk kell azonban! Figyelni kell a márka és a humor egyensúlyára, nehogy végül a saját magunk áldozatává váljunk. Egy rosszul megválasztott humorista, egy rossz vicc akár a márkaimázs lerombolásához is vezethet. A közösségi média aranykorában pedig alapjaiban dől meg a régi „negatív reklám is reklám” dogmája. Ne feledjük, ízlések és pofonok. Egész biztos, hogy nem tudunk olyan videót gyártani, amivel mindenki maradéktalanul elégedett.

Abban az esetben viszont, ha egy kellően átgondolt, jól megválasztott reklámvideót készítünk el, a márkaismertség, a forgalomnövekedés és számos egyéb mellett a toborzáson is érezni fogjuk a pozitív hatásokat. Ahogyan nő a márkaismertség és a vállalat pozitív megítélése, úgy nem csak egyre több fogyasztóval, de egyre több érdeklődő álláskeresővel is számolhatunk.

Szabó Diána

Cvonline.hu