LinkedIn - Kihozod belőle a maximumot?

linkedinIsmered a LinkedIn-t? Használod? Jól használod? Ugye tudod, hogy a személyes márkád építése szempontjából előnyös, ha ezen a szakmai közösségi portálon is jelen vagy? Ha még csak most ismerkedsz az oldallal, vagy úgy érzed, nem teljes a szakmai profilod, íme néhány hasznos tanács, amit ha megfogadsz, jobb esélyekkel indulsz az álláskeresésben!

 

 

Optimalizáld a profilod!

Gondold át, milyen állást szeretnél és használj ennek megfelelő, releváns kulcsszavakat! A toborzással foglalkozó HR-esek, fejvadászok a kulcsszavas kereső segítségével is keresgélnek a profilok között. Minél több, a szakmai érdeklődésednek megfelelő kulcsszót helyezel el a profiloldaladon, annál előkelőbb helyen listázza ki az oldaladat a kereső, annál könnyebben találnak rád azok, akik hozzád hasonló szakembereket keresnek.
A LinkedIn profilunk egyik kulcseleme a Headline nevű rész, ami a nevünket szorosan követi, egyben ezzel identifikálhatjuk magunkat: ide rendszerint az utolsó, vagy aktuális titulusunkat írhatjuk, álláskeresők esetében javasolt egy rövid és frappáns utalás arra, hogy épp új lehetőség után kutatunk.

Legyen egy jó profilképed!

Ismert tény, hogy a LinkedIn-en az adatlapokon az azt olvasók először a tulajdonos profilképére vetnek pillantást (versenyben a Headline résszel). Ahogy az önéletrajzod esetében, itt is célszerű, ha egy a szakmaiságodat jól tükröző visszafogottan elegáns kép fogadja az arra látogatót! Szánj időt és ha az anyagi kapacitásaid engedik pénzt arra, hogy profi fotós készítsen rólad profi képet! Hidd el, ez a befektetés is megtérülhet, nem beszélve arról, hogy azt a képet több más helyen (pl. az önéletrajzodban) is használhatod majd!

Töltsd ki teljesen a profilodat!

Amikor az adatlapodat töltögeted a LinkedIn-en, nyomon követheted, mennyire teljes az addig kitöltött profil. Minél több információt tartalmaz rólad, annál nagyobb megtekintésre számíthatsz.
Ne felejtsd el szabatosan kitölteni az előző munkahelyeidre, feladataidra vonatkozó részt: az adatlapot olvasó innen informálódhat a szakmai múltadról.  Tudtad, hogy a 100%-osan kitöltött profilokat 40-szer többen nézik meg? Növeld az esélyeidet! A rendszer segít neked és „súg”, mik azok a rovatok, ahol még nincs információ, igyekezz ezeket a helyeket is megtölteni információval!

Növeld a kapcsolataid számát!

Aki sikeresen szeretné használni az LinkedIn-t, az bátran jelöli be nem csak az ismerőseit, de mindazokat, akik az elhelyezkedése szempontjából hasznos kapcsolatnak minősülhetnek. Ez a közösségi oldal tele van toborzással és kiválasztással foglalkozó szakemberekkel. Merd felvenni velük a kapcsolatot! Mellékelj egy rövid, udvarias üzenetet a kapcsolatfelvétel szándékáról, biztos lehetsz benne, hogy, visszajelöl az, akit bejelöltél. Az itt létrejövő ismeretségek zöme lehet, hogy csak virtuális lesz, de adj magadnak esélyt, hátha épp a Te profilodra figyel fel egy téged visszajelölő HR-es!

Hirdesd, hogy állást keresel!

A LinkedIn profil egyik „legértékesebb” eleme az a bemutatkozó rész, ahol saját szavaiddal mutatkozhatsz be. Használd okosan ezt a rovatot! Ha épp állást keresel, fogalmazz meg egy frappáns álláskeresői hirdetést: milyen területen, milyen pozíció és feladatok érdekelnek. Vázold fel, Te mit tudsz adni annak, aki esetleg téged választ? Ez itt az önmarketing helye, végy egy nagy levegőt és kreálj egy frappáns szöveget, amivel magadhoz vonzod a potenciális munkaadókat!

Turbózd fel a profilodat ajánlásokkal!

Jó, ha tisztában vagy az értékeiddel és magabiztosan vágsz az álláskeresésbe, de még profibbnak tűnhetsz, ha szerepelteted a LinkedIn adatlapodon azok ajánlásait, akikkel korábban együtt dolgoztál. Olyan ez, mintha nyilvánosan hozzáférhető referencia lenne azoktól, akik múltbéli teljesítményeidet méltatják!  Kérd meg a korábbi munkaadóidat vagy kollégáidat, hogy írjanak pár mondatot rólad és viszonozd a szívességet, ezzel mindketten csak jól járhattok és még professzionálisabb lesz az adatlapod.

Csatlakozz csoportokhoz!

Szakmai érdeklődésednek megfelelő csoportokhoz csatlakozhatsz a LinkedIn-en, ahol olyan diskurzusokban vehetsz részt, ami nem csak szakmai kíváncsiságodat elégítheti ki, de a külső szemlélő számára látható lesz: szívesen olvasol cikkeket a szakterültedet érintő témákról, vagy osztod meg véleményedet szakmai fórumon. A saját márka építése szempontjából ennek is nagy jelentősége van!

Nos, egy fontosat még egyszer: vedd fel a kapcsolatot a HR-esekkel!

Néma gyereknek anyja se érti a szavát. Ha tudod, megtaláltad, ki a Te embered, ki az, akin keresztül közelebb kerülhetsz álmaid állásához, merd felvenni a kapcsolatot vele! Küldj egy rövid üzenetet, amiben megírod, melyik állás érdekel, miért gondolod, hogy ő a megfelelő személy, akihez fordulhatsz. Légy udvarias, mert ez alapvető, ugyanakkor légy eredeti is, hogy felfigyeljenek rád! Ha ügyes vagy, rövid levélváltás után telefonon vagy személyesen is lesz alkalmad bemutatkozni!

A LinkedIn-t hazai felhasználóinak száma jelenleg körülbelül 350.000. Az oldal sajátosságai folytán elsősorban szellemi munkakörökben dolgozók „gyűjtőhelye”, de mindenki számára adott a lehetőség, hogy ezen az úton építsen szakmai kapcsolatokat, vagy keressen állást.

A LinkedIn egyetlen hátránya, hogy magyar nyelven egyelőre nem használható, bízzunk benne, hogy e tekintetben a jövőben lesznek fejlesztések.

Szeretnéd elkezdeni a kapcsolatépítést, csak még nem tudod, hogy kezdd el? Keress meg a LinkedIn-en és szívesen leszek én is tagja a kapcsolati hálódnak! Ha kérdésed van, írd meg, örömmel segítek, amiben csak tudok!

Sok bátorságot, versenyképes, profi adatlapokat és gyümölcsöző kapcsolatokat kívánok mindenkinek!


Sarkadi Gabi
HR Tanácsadó
gabi.sarkadi@cvonline.hu

http://hu.linkedin.com/in/gabisarkadi 

2013. augusztus 12.


álláskeresés