Légy jó álláskereső, csináld meg a házifeladatot

allaskereses-sikerrelAzonnal kiderül, amikor az álláskereső nem csinálja meg a házifeladatot. Ha nem tudod, hogy a cég éppen most van túl egy akvizíción, vagy nem tudod megmondani, milyen területeken piacvezető a vállalat, esetleg még azt sem, mivel foglalkozik a cég, az nem éppen jó jel. Ez azt jelenti, nem csináltad meg a házifeladatot.

Természetesen sokszor előfordul, hogy a cég anoniman hirdet, ami azt jelenti, hogy a hirdetésben nem fedi fel a kilétét. Ennek az oka gyakran az, hogy a cégek versenyelőnyüket meg akarják tartani, és nem áll szándékukban akár egy új divízió vagy fejlesztés indulásáról "tájékoztatni" a konkurenciát. És persze olyan is akad, aki valamelyik kolléga helyére keresi az új embert.

Ahhoz, hogy felkészültnek tűnjünk, ezekre az alábbi kérdésekre tudnunk kell a választ. És nem csupán azért, hogy a HR-estől ne kérdezzünk butaságokat, vagy ne értsük, miről beszél, hanem azért is, hogy el tudjuk dönteni, akarunk-e az adott cégnél dolgozni.

  • Mivel foglalkozik a vállalat?
  • Milyen termékeket gyárt vagy milyen szolgáltatásai vannak?
  • Hol vannak az irodái, telephelyei?
  • Milyen nagy a cég? Körülbelül hány főt foglalkoztat?
  • Milyen a piaci pozíciója a vállalatnak a saját versenytársai között?


Érdemes utánajárni, hogy miként fejlődött a cég, esetleg, ha piacvezető pozícióba került, akkor meg lehet kérdezni, hogy mi ennek az oka. Ez azt mutatja, hogy megcsináltad a házifeladatot, és ezt az interjúztató is észre fogja venni.

Érdekes lehet:6 tipp, hogy sikeres legyen az állásinterjú

Vonatkoztathatjuk mindezt egy cégre is, de akár szakmaterületenként is meghatározhatjuk azokat a cégeket, melyeknél szívesen elhelyezkednénk, illetve szakmánkba vágnak. Ilyen lehet: kreatív ügynökségek és reklámszakma, vagy gyártó cégek, forgalmazók, logisztikai vállalatok, esetlek kereskedelmi hálózatok.

Mit tehetünk, hogy minél több információnk legyen a vállalatról?

  • Böngésszük át alaposan a céges honlapokat, mit írnak magukról, hogyan definiálják magukat.

  • Figyeljük a sajtót, ami velük foglalkozik

  • Állítsunk be google értesítőt, hogy ha a cégről valamilyen információ, hír jelenik meg, azonnal értesüljünk róla
    bővebben itt: Google alert beállítása

  • Keresd a lehetőséged, hogy volt alkalmazottakkal vagy jelenleg is ott dolgozókkal kapcsolatba léphess

  • Állásbörzéken beszélgessünk a cég képviselőivel

  • A cég kulcsfontosságú döntéshozóit kövessük Twitteren vagy LinkedInen



Ismerd meg a leendő munkaadódat. Ha jól csinálod, ő is meg akar majd ismerni téged.


Mindenkinek sikeres felkészülést kívánunk!