Jönnek a Legvonzóbb Munkáltatók!

legvonzóbb munkáltatóMárcius 6-án hozzák nyilvánosságra a Legvonzóbb Munkáltatók idei listáját. A szakmai körökben várva várt rangsor a Magyarországon egyedülálló, az Aon Hewitt és az AIESEC együttműködésében megvalósuló Munkáltatói Márka Kutatás alapján készül. A kutatásból az országban jelenleg 10 legvonzóbb cég listája mellett egy sor aktuális munkerőpiaci kérdésre is választ kapunk, például az álláskeresők fizetési elvárásait, motivációit vagy karrierelképzeléseit illetően. Mindez a Figyelő, a kutatás médiapartnere március 7-én megjelenő számában lesz olvasható.

Az Aon Hewitt és az AIESEC 2012 végén újra elindította a Munkáltatói Márka Kutatását azzal a céllal, hogy feltérképezze a felsőoktatásban tanulók, továbbá a pályakezdők és a már több éves munkatapasztalattal rendelkezők munkerőpiaci elvárásait és a cégekről alkotott véleményét, és ennek alapján összeállítsa azon munkáltatók listáját, amelyek a legvonzóbbak a munkaerőpiacon. A kérdőíveket 14 ezren töltötték ki, ebből 4,200 pályakezdő és 9,800 tapasztalt munkavállaló volt. Az adatfelvételben a CV Online volt a kiemelt partner.

„Kutatásunkban a 14 ezer válaszadó 13 iparág összesen 243 vállalatát értékelte. Immár megyedik éve egyedülállóan nagy számú minta alapján tudtuk felmérni a munkavállalók preferenciáit, s a kapott eredményeket ez teszi különösen értékessé. ” – mondta el Sziber Éva, az Aon Hewitt Employer Branding szakterületének vezetője. "A győztes cégek listája mellett a kutatásból arra is választ kapunk, jelenleg mi igazán fontos a munkavállalók/álláskeresők számára." – teszi hozzá. "Megtudhatjuk, milyen csatornákon tájékozódnak leginkább, mik az elsődleges motivációik, amikor kiválasztanak egy munkahelyet, hogyan képzelik el magukat munkavállalóként, vagy mit jelent számukra a siker."

A 2012-es Munkáltatói Márka Kutatás eredményei szerint például a harminc évnél idősebb korosztály a fiatalabbakhoz képest minimális mértékben használja egyetemi, főiskolai kapcsolatait, s inkább támaszkodik sajtóhírekre, a személyzeti tanácsadó cégektől, valamint a már az adott cégeknél dolgozó emberektől kapott információkra. Az Y- és Z-generáció tagjai viszont az egyetemi állásbörzéket, levelező listákat, céges prezentációkat és tanáraik véleményét részesítik előnyben, ha egy-egy munkáltatóról szeretnének többet megtudni. A mindenki számára fontos tényezők mellett – mint a biztos megélhetés – 2012-ben a fiatal munkavállalóknál előtérbe került a választott cég társadalmi elismertsége, hasznossága, de egyre nagyobb figyelmet kapott a társadalmi felelősségvállalás és a környezetvédelem is. A kutatás 2012-es eredményei alapján a fiatalabb generációk tagjai ugyanúgy igénylelték a márkanevet a karrierválasztás során, mint az áruk kiválasztásakor.

A 2013-as Munkáltatói Márka Kutatás eredményeit és legérdekesebb megállapításait március 7-én a Legvonzóbb Munkáltató Díjátadó Gálát követően ismerheti meg a nagyközönség, s a Legvonzóbb Munkáltatók rangsora is a Figyelő 10. heti számában jelenik meg. A Figyelő összeállítása részletesen foglalkozik majd a pályakezdők és tapasztaltak aktuális problémáival, lehetőségeivel, de a munkáltatóknak is hasznos információkat tartogat.