Így építs vállalati és saját márkát egy időben HR-esként

markaepitesAhányan vagyunk, annyifélék vagyunk, mi, toborzással foglalkozó HR-esek. Sok-sok kiváló kolléga foglal helyet a vállalati oldalon és sokan a szolgáltatói vagy tanácsadói oldalon, általában közös ismérv a szakma iránti elhivatottság, a jó értelemben vett törtetés (még több siker, még több jó jelölt, még több elégedett hiring manager, még több vállveregetés) és a tudásszomj, ami arra irányul, hogy feltérképezzük, hol, hogyan lehetne minél eredményesebben megszólítani a potenciális munkavállalókat.


A toborzással foglalkozóknak egy kicsit marketingesnek is kell lenniük. Pár hónapja egy hazai nagyvállalat toborzási vezetője saját kiválasztási folyamatuk kapcsán mesélte, hogy ha saját recruitment teamükbe keresnek új csapattagot, a legesélyesebb jelöltekkel még a tulajdonosok is elbeszélgetnek, hiszen a recruiterek a cég arcai, a kapcsolódási pont az álláskeresők felé; ők azok, akik „eladják” a megüresedett pozíciókat, akik különböző csatornákon igyekeznek minél vonzóbbá tenni a munkaköreiket. Nem mindegy, kinek a személyével köthető össze a köztudatban a vállalat neve. Azok, akik szívesen azonosulnak napi feladataikkal, akik maguk is örömmel vállalják, hol és mit dolgoznak, sikerrel tudják ötvözni saját márkájuk népszerűsítését a vállalati brand népszerűsítésével.

Az aktuálisan futó pozíciók LinkedIn-en való megosztásán túl más csatornákat is használhatunk ahhoz, hogy kiaknázzuk ezeket a szinergiákat.

Íme néhány ötlet:


Vendégposzt írása szakmai blogokon

Szakmai fórumokon szakértőként fellépni mindig nagyon előnyös; itt mindig van mód arra, hogy az éppen aktuális toborzási projektekre utaljon a szerző és közben a vállalati márkát is erősítsük. Persze ez inkább járulékos előny, mint elsődleges szándék, ne legyen öncélú reklám az a platform, ahol éppen szakmaiságunkat igyekszünk csillogtatni. Ugyanezt a nyomtatott sajtóban is megtehetjük, amennyiben van a mondanivalónknak helyet adó szakmailag releváns periodika. Az online magazin oldalak (pl. HR Portál) lehetőséget adnak minden írni vágyónak, de akár mi is szívesen adunk helyet értékes releváns tartalmaknak a CV-Online rovataiban.



Közösségi média mindenek felett!

A LinkedIn, Facebook kézenfogva járnak, ha toborzásról van szó, ezekről már sokszor szóltunk. Érdemes felmérni pl az Twitter egyre növekvő jelentőségét; nem csak mint a sourcing eszköze fontos forrás, de agilis recruiterek itt is ki tudják használni a tartalommarketingben rejlő lehetőségeket: az itteni kapcsolati háló más közösségi médiumokba „konvertálható”, no meg miután a közösségi oldalak tartalmai keresztbe-kasul oszthatók egymás közt, ezáltal ugyancsak nő a vizibilitás. Használjuk kreatívan, úgy, hogy toborzunk, reklámozunk, népszerűsítünk, ne feledd, nem csak a munkaadót, saját márkánkat is. Van, aki szívesen oszt meg szakmai cikkeket, friss álláspiaci híreket, nemzetközi mintákat, ami nem csak azért hasznos, mert jó ötleteket csíphetünk el egymás tweetjeiből, de nyilvánvalóvá válik mások számára, hogy szeretünk naprakészek lenni a szakmai hírekben.

Van accountod és még nem vagyunk ismerősök a Twitteren? Keress meg, csatlakozzunk és osszunk meg egymással a minket érdeklő szakmai cikkeket, érdekességeket! 

A CV-Online Twitter-oldalát itt találjátok.


Érdekes lehet: Közösségi média és/vagy állásportálok?

 


Infografikák

Vizuálisak vagyunk, ezeket nagyon szeretjük, igaz? Az álláskeresők is! Nem baj, ha nem vagy ügyes a képszerkesztő kütyükben, ha eszedbe jut valami olyan tartalom, amit a toborzások kapcsán megoszthatnál a célközönségeddel, egyeztess a marketingesetekkel, grafikusotokkal és megálmodja neked. Érdemi információk, hasznos adatok, frappáns főcímek, ötletes rajzok és máris kész az egyedi toborzási kampány alapja, amit pár kattintással máris széles körben el lehet juttatni a közösségi médiában. Ne felejtsd el feltüntetni rajta a neved, ha Te alkottad meg: kiváló referenciaanyag, ami ugyancsak azt tükrözi, hogy nem csak sablonos megoldásokban tudsz gondolkodni.

Ez egy klassz példa, igaz, a készítő neve sajnos nem került rá, de talán ötletadáshoz elég.

 


Slide show

Prezentációkat is használhatunk toborzási kampányokhoz, amennyiben össze tudunk állítani egy olyan bemutatót, ahol hitelesen – és főleg: érdekfeszítően! – tudjuk bemutatni, hol, milyen pozíciókra várjuk a jelentkezéseket. A SlideShare megosztó-oldalon rengeteg példát találunk arra (álljon itt példaként épp a SlideShare Team saját toborzási kampányához készített bemutató) hogyan lehet ügyesen vállalati márkát építeni egy-egy toborzási projekt kapcsán, ilyenkor pedig a kreatív HR-es neve sem kell, hogy az ismeretlenség homályába vesszen: a bemutató utolsó oldalaira kerüljön ki a készítő neve és utána büszkén tehetjük közzé a kész művet, ami azon kívül, hogy kreativitásunk lenyomata, újabb jelentkezőket generálhat és nem mellesleg még a vállalati brandnek is jót tesz.

Ezek csak amolyan alapötletek, a határ ebben is a csillagos ég. A haladók szervezhetnek webináriumot, készíthetnek elő Youtube-os toborzási kampányt vírusvideókkal (itt találtok pár frappáns példát) vagy akár még flashmobot is, ha valaki az offline megoldásokat jobban kedveli. Regisztrálhatjuk cégünket az Instagramon, ahol képek segítségével mutathatjuk be a vállalati mindennapokat vagy akár a toborzási team életét, de ügyes közös munkával interaktív játékokat, figyelemfelkeltő videókat, cégünket népszerűsítő applikációkat is álmodhatunk, ha azt a helyi toborzási és marketing stratégia – no meg, ha erőforrás-igényes a dolog: a büdzsé – engedi.


Érdekes lehet: A toborzás új formája - Cvonline.hu mobil alkalmazás


Fontos, hogy amennyire tudjuk, kössük össze egymással a tartalmakat, egyik erősíti a másikat, a közösségi médián belüli megosztások egyre több és több látogatót vonzanak a céges Facebook oldalunkra vagy a vállalati karrieroldalunkra. Népszerűsítjük a vállalati brandet, közelebb kerülhetünk a passzív álláskeresői réteghez és közben a saját márkánkat is erősíthetjük. Legyünk kreatívak, használjuk alkotó módon a rendelkezésre álló eszközöket és csatornákat és térjünk haza a nap végén annak tudatában, hogy miközben a toborzási projekteken lendítettünk és a céges arculatot is erősítettük, addig egy kicsit a saját karrierünkkel is törődtünk.

Sikeres vállalati és saját márka-építést kívánok Kedves Kollégák!

 

Sarkadi Gabi
Senior HR Tanácsadó

gabi.sarkadi@cvonline.hu

http://hu.linkedin.com/in/gabisarkadi