Hogyan találjuk meg a jelöltet szeptemberre?

HR-toborzasA nyár a pihenés, és ezzel együtt a szabadságolások ideje is. A munkaerő piac szempontjából is uborkaszezon előtt állunk. Az élet nem áll meg, ettől függetlenül folyik a munka a vállalatoknál és gyakori, hogy nyáron kell egy keresést elkezdeni, hogy szeptemberre meglegyen az új munkatárs, és teljes gőzzel tudjon bekapcsolódni a felpörgő őszi szezonba. A szükség ténye, és az uborkaszezon gondot jelenthet még a legjobb toborzási szakembernek is.



Határozzuk meg a munkaerő igényt minél pontosabban

Gyorsan kell az ember, ezért érdemes a lehető legjobban tisztázni, hogy pontosan mik azok a szakmai és személyiségbeli tulajdonságok, amikkel az új munkatársnak rendelkeznie kell. Ha ezeken menet közben kell alakítani, az hátráltatja a toborzást; jelentős idő és energia veszteséggel jár.

ÉRDEKES: Az 5 leggyakoribb toborzási hiba


Ne csak a bevált toborzási csatornákat használjuk

A hirdetésen kívül érdemes az összes lehetséges jelölt forrást használni. Elképzelhető, hogy ez plusz anyagi forrás ráfordítását jelenti majd, de szükség törvényt bont. Belső és külső adatbázisok, közösségi oldalak (Facebook, LinkedIn), hirdetések, kapcsolati háló stb.

ÉRDEKES: 3 új social media trend, amit HR-esként ismerni kell


Pörgessük fel az interjúztatás folyamatát

Az interjúk lebonyolítása komoly energiákat vesz el, de érdemes többet bevállalni, ha szorít a határidő. Ne feledjük, nem mindig a legjobb jelölt a legmegfelelőbb. Véleményem szerint érdemes olyanokat is behívni ebben a szorult helyzetben, akik nem felelnek meg 100%-ban az elvárásoknak. Bárkiben meglehet a potenciál az üresedés betöltésére.

Erősítsük a fókuszt

A HR-nek vagy a toborzóknak természetesen számos más feladatuk is van. Tűzzük ki célnak az új munkatárs megtalálását. Ha nem elég a kapacitás, érdemes lehet egy diákot foglalkoztatni időszakosan. Az egyszerűbb, főleg adminisztrációs vagy „időpont egyeztetős” feladatokat nyugodtan rá tudjuk bízni, így idő és energia szabadul fel.

A munkaerőhiány minden cég életében probléma. Meggyőződésem, hogy nagyon sok múlik a toborzó hozzáállásán. Ha azt gondolom, hogy a nyári időszakban akadozik a toborzás, akkor úgy is lesz. Ha viszont megoldandó feladatként élem meg, és nem hagyom, hogy nyomjon a határidő, akkor biztosan sikeres lesz a keresés.


Kovács Tamás
HR tanácsadó