Hogyan növelhető a munkahelyi teljesítmény koffein nélkül?

munkahelyi teljesitmenyNem bírod nyitva tartani a szemedet? Minden reggel egy csésze erős kávéval kezded a napodat? Ne vezessen minden reggel első utad a kávéautomatához! Lehet koffein nélkül is javítani a munkahelyi teljesítményünkön. De hogyan?



A munkahelyi teljesítmény nem csak a cég számára fontos - hogy megérje nekik minket foglalkoztatni. Ha sikereket érünk el, akár apróbbakat, akár nagyobbakat, azzal növeljük a boldogságérzetünket, és megkönnyítjük a napi munkavégzésünket is. De hogyan tartsuk frissen a testünket kávé nélkül, melynek túlzásba vitt fogyasztása komoly veszélyeket is rejthet.

Kell egy kis mozgás

Tanulmányok rámutatnak, hogy egy 20 perces séta sokkal növelheti energiaszintünket és javíthatja teljesítményünket. Nem kell gimnasztikai gyakorlatra gondolnunk, csupán egy rövid, pihentető sétára, hogy megmozgassuk tagjainkat. Ha minden napra beiktatunk egy kis mozgást, akkor aludni is jobban tudunk majd éjszaka (és nem a munkában).

Hogyan: Vegyünk fel egy kényelmes cipőt és induljunk sétára. 20 perc és máris frissebbnek érezzük magunkat!

Zene fülünknek

Szakértők véleménye szerint a zenehallgatás éberen tarthat minket és növelheti a koncentrációs készségünket.

Hogyan: Vigyünk fülhallgatót magunkkal, ne hangszórón hallgassuk a zenét, nehogy zavarjuk a kollégáinkat és tapasztaljuk ki, hogy mi az a zene, ami a leginkább segíti teljesítményünk növelését. Van, akinek ez Bach, másnak Lady Gaga. Ez már ízlés kérdése és attól is függ, hogy milyen jellegű feladathoz választjuk a zenét.

Pihentessük a szemünk

Ha nem tartunk néha szünetet és egész nap a monitorra mered a tekintetünk, akkor ne csodálkozzunk, ha nap végére fejfájásra, fáradtságra vagy kiszáradt szemre panaszkodunk. Egy jól időzített pihenés nagyon jót fog tenni a szemünknek és sokkal hatékonyabbá tehet minket a munkában is.

Hogyan: Orvosok tanácsa szerint minden órában tartaniuk kellene 10 perc szünetet azoknak, akik számítógépen dolgoznak nap mint nap. Amennyiben ez nem lehetséges, szánjunk szemünk pihentetésére legalább 20-30 másodpercet minden huszadik percben. Ilyenkor álljunk meg egy pillanatra és nézzünk a távolba. Ez pihenteti a szemet.

Nyújtózkodjunk

Ha egész nap a számítógép felett görnyedünk, akkor a nap végére bizony nyak és hátfájásra panaszkodhatunk. Ha munka közben tartunk egy néhány perces szünetet, akkor megelőzhetjük az ilyen jellegű kellemetlenségeket.

Hogyan: Nem kell versenytornásznak lennünk egy nyújtáshoz. Csak álljunk fel és nyújtózkodjunk egyet. Váll és fejkörzés is bőven megteszi és egy néhány perces szünet után máris jobban érezhetjük magunkat.

Egészséges falatok

A nagy étkezésektől eltelünk és lelassulunk. Nem jó, ha az amúgy sem hosszú ebédszünetünket arra használjuk, hogy nagy adagokat eszünk meg rekordidő alatt, majd legalább egy órán át leragad a szemünk az álmosságtól evés után. Próbáljunk meg kis adagokat enni napközben. Inkább vigyünk magunkkal kisebb, egészséges falatokat, hogy azokkal biztosítsuk magunknak a szükséges energiát.

Hogyan: Ahelyett, hogy a közeli gyorsétterembe ugrunk ki ebédidőben, vigyünk magunkkal valamit otthonról, például zöldségeket, gyümölcsöket, vagy egy előző este elkészített könnyű ebédet. Egy nagy ebéd helyett inkább pakoljunk be magunknak sok apróságot.

Ha már semmi sem használ, jöjjön a hideg víz

Néha semmi más nem esik jobban, mint egy kis hideg víz. Ha egy kis frissülésre vágyunk, mossuk meg arcunkat jó hideg vízzel. Kinek van szüksége kávéra, amikor ott van nekünk a víz is?

Ne feledkezzünk meg a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelről napközben. Ahhoz, hogy frissek maradhassunk szervezetünknek kellő mennyiségű folyadékra van szüksége, valamint biztosítanunk kell a friss levegőt is munkahelyünkön. Télen is szellőztessünk, legalább néhány percre a hideg ellenére is. Ha csökken az oxigén szint a környezetünkben, az a koncentrálóképességünket is lelassítja.

Ha a tanácsok megfogadása után is fáradtnak és kimerültnek érzed magad, akkor elképzelhető, hogy untat a jelenlegi munkád vagy a kiégés tünetei mutatkoznak meg. Ilyenkor érdemes akár a munkahelyváltáson is elgondolkodnia.