Hogyan legyen hatékony az álláshirdetés?

hatékony álláshirdetésAz álláshirdetés a sikeres toborzás egyik kulcseleme, hiszen ennek segítségével szólítjuk meg a munkavállalókat és tudjuk elérni a megfelelő célcsoportot. Több mint 10 év tapasztalata alapján most összegyűjtöttük a legfontosabb kritériumokat, nézzük, melyek ezek!




Számtalan írás és szakember foglalkozik a témával, hogy milyen a jó önéletrajz, hogyan nézzen ki, mit tartalmazzon, milyen terjedelmű legyen – mindezt annak érdekében, hogy a pályázó elnyerje az állást hirdető vállalat figyelmét. De mi munkaadók hogyan tehetjük hatékonnyá és eredményessé álláshirdetésünket?

Legyen kellően informatív!

Sokszor igaz, hogy a kevesebb több, de ez az állítás egy pozíció meghirdetésénél nem minden esetben állja meg a helyét. A jelenség oka talán az apróhirdetések korára vezethető vissza, amikor szavanként kellett fizetni, így az állást kínáló cég kétszer is meggondolta, mit írjon bele a hirdetésébe. Szerencsére az internet korában már nincsenek terjedelmi korlátok, és az online felületeken sem a szöveg terjedelme alapján történik a számlázás. Éljünk hát a lehetőséggel, írjuk le részletesen a jelölttel szembeni elvárásainkat, illetve mutassuk be pár mondatban vállalatunkat, építsük ezzel is a munkáltatói imázst!

Ismertesse a főbb feladatokat!

Amennyiben úgy érzi, irreleváns pályázatok érkeznek álláshirdetésére, előfordulhat, hogy a feladatkör ismertetésének hiánya áll a háttérben. Gondoljunk csak bele, az az elkeseredett álláskereső, aki több hónapja vagy éve nem tud elhelyezkedni, bizony egy idő után „mindenre lő”, tehát megpályázza azokat az állásokat is, amelyekhez nincs megfelelő végzettsége vagy kellő tapasztalata. Amennyiben az álláshirdetéshez nem tartozik konkrét feladatleírás, a pályázó nem tudja felmérni, hogy az adott pozícióra nem biztos, hogy ő a legalkalmasabb. Éppen ezért a legszerencsésebb, ha minél pontosabban – de tömören, lényegre törően – összefoglaljuk a legfőbb teendőket, elkerülve a félreértéseket.

Az álláshirdetés tartalmazzon konkrét elvárásokat!

Szintén fontos eleme a jól megszerkesztett ajánlatnak a munkakör betöltéséhez szükséges iskolai végzettség, a releváns szakmai tapasztalat, a nyelvtudás és az elvárt legfontosabb személyiségjegyek megadása. Törekedjünk arra, hogy a munkakör ellátásához ténylegesen szükséges elvárásokat támasszunk a jelöltek felé. Ha nincs szükség idegennyelv-ismeretre, pusztán „szűrőnek” ne használjuk például a középfokú angolnyelv-tudást, ha valójában soha nem kell sem megszólalnia, sem levelet írnia, fordítania a leendő munkatársnak. Gondoljuk végig a pozícióhoz tartozó juttatási csomag mértékét, igyekezzünk ehhez igazítani elvárásainkat. A másik véglet is lehet káros: ha túl alacsonyak az elvárások, önéletrajz-dömpingre kell felkészülnünk, ami rengeteg pluszmunkát adhat a toborzással foglalkozó munkatársnak.

Ne diszkrimináljunk!

Az elvárásoknál legyünk nagyon körültekintőek a hátrányos helyzetű munkavállalókat illetően is, nem szabad a hirdetésben megjelennie semmilyen diszkriminatív kitételnek, még pozitív megkülönböztetésnek sem. Tehát kerülendőek az olyan kitételek, mint az „elsősorban frissnyugdíjasok vagy kismamák jelentkezését várjuk.” Ugyanez helyesen: „frissnyugdíjasok és kismamák jelentkezést is szívesen fogadjuk”. Kiemelten fontos erre odafigyelnünk, ugyanis az Egyenlő Bánásmód Hatóság akár büntetést is kiszabhat állampolgári bejelentést követően mind a hirdetést feladó, mind a közzétevő részére.

Legyen benne „mit kínálunk” rovat!

Ez a rovat legalább olyan fontos eleme a jó hirdetésnek, mint az előbb leírtak. Sok ágazatban szakemberhiány van, néha komoly harcot kell vívni egy-egy jó jelöltért. Ilyenkor kulcsfontosságú lehet, hogy mik azok a juttatások, lehetőségek, amiért a pályázónak érdemes az adott vállalatot előnyben részesítenie. Ugyanakkor a többi pozíció esetén is szimpátiát kelthet, ha feltüntetünk néhány előnyt vállalatunkról – így a pályázó nem érzi azt, hogy csak a vele szembeni elvárások számítanak, az ő igényeit is fontosnak érzi a hirdető cég.

A jelentkezés módja, határideje

Gyakori hiba, hogy lemarad az állásajánlat végéről a jelentkezés módja. Mi a CV Online.hu-nál ezt mindig igyekszünk kideríteni, de egyrészt ezzel értékes időt veszíthet az állást kínáló cég, másrészt nem minden online hirdetési portál ügyel a kikerülő hirdetéseik minőségére, aminek vége a teljes eredménytelenség lehet. Online megjelenő álláshirdetésnél a legcélszerűbb e-mail címet megadni a jelentkezéshez. A CV-Online.hu-nál egyenes átirányítjuk – még anonim hirdetés esetén is- a jelentkezéseket a cég által megadott emailes elérhetőségre, hogy a megfelelő munkatárshoz fussanak be az önéletrajzok.

Szintén fontos feltüntetni a hirdetésben, hogy meddig fogadják a jelentkezéseket, így a pályázók is kapnak információt arról, hogy hozzávetőlegesen mennyi időn belül várható döntés.

Jelezzünk vissza!

Végül, de nem utolsósorban meg kell említenünk a visszajelzés fontosságát, amit ma Magyarországon sajnos nagyon kevés vállalat tart szem előtt, pedig ezzel is nagymértékben tudjuk építeni munkáltatói arculatunkat. A CV Online Állásportálnál lehetőség van díjmentesen igénybe venni az automatikus válaszüzenet opciót, mellyel már a jelentkezés beküldésekor rögtön tudunk üzenni az érdeklődő pályázóknak, sőt, tájékoztathatjuk őket a kiválasztás folyamatáról is.

Ha a fenti szempontokat figyelembe véve készítjük el álláshirdetésünket, minden bizonnyal sokkal jobb eredményt tudunk felmutatni a vezetőség felé, kevesebb energia ráfordításával sikerülhet betölteni a nyitott pozíciókat.

 

Sziller Viktória
HR tanácsadó
viktoria.sziller@cvonline.hu



Álláshirdetés feladása>>>