Hirdetés, mint a versenyelőnyszerzés egyik eszköze!

A cím láttán biztosan sokaknak „felszalad” a szemöldöke, hiszen –a gyakorlatot figyelembe véve -valljuk be, nem ez szokott a fejünkben járni, amikor hirdetést adunk fel!

HR tanácsadói munkám során sokszor tapasztalom, hogy a cégek nem tulajdonítanak kellő figyelmet a hirdetések megírására. 

Gyakran látok elnagyolt, nem jól körvonalazott hirdetést, ami számos esetben sok (pozíciótól függően), nem megfelelő szaktudású, tapasztalatú pályázatot eredményez, ami előtt aztán értetlenül állnak a cégek. Sokan, amikor kérem, hogy pontosítsuk a feladatkört, az elvárt tapasztalatot, mert így pl. a pályakezdőtől kezdve, a vezetői pozícióban levők mind jelentkezni fognak, akkor azt mondják, hogy nagy merítést szeretnének. Ilyenkor a gyakorlatban azonban azt látjuk, hogy a nagyszámú jelöltek között elenyésző a valóban megfelelő jelölt. 

Sokan nem törődnek azzal, hogy a hirdetés olyan, mint egy reklám a cég számára, muszáj, hogy eladja magát, meggyőzze az olvasót, hogy rákattintson. A jó szakemberek kiemelkedő munkahelyet keresnek, nem pályáznak bárhova. Nem csak a munkavállalók, a munkáltatók között is versenyhelyzet van!

A hirdetés nem lehet sablonos, teljes mértékben a pozícióra kell szabni. Ideális esetben egy hirdetés alapját a munkaköri leírás képzi, amit a munkaköri elemzés előz meg, hogy mi teljes mértékben tudjuk, hogy kit keresünk, miért és hova. Hiszen munkám során azt is gyakran látom, hogy maga a hirdető sincs teljesen tisztában azzal, kit keres pontosan és a pályázóktól függően alakítja a pozíciót, sőt néha a kiválasztás folyamata során derül ki, hogy nem is azt keresik valójában, akire pályázatot írtak ki.

Végül, de nem utolsó sorban meg kell említeni a hirdetés felépítését. Egy jó hirdetés (amennyiben nem anonim módon kívánjuk megjelentetni) a fejlécben tartalmaz egy rövid, figyelemfelkeltő, vonzó cégbemutatást- logóval. Ezt követi a pontosan kifejtett feladatok sora (kerüljük pl. a koordináció szót), amit részletesen, konkrétan, de mégis röviden fogalmazunk meg. Tartalmazza a hirdetés a tevékenység legfontosabb kulcsszavait, hogy a potenciális jelöltek a hirdetések szűrése során ránk akadjanak. Ezután tüntessük fel az elvárásokat, ezt is lehetőleg pontosan, nem elegendő pl. csak angol nyelvtudást, vagy releváns szakmai tapasztalatot írni, részletesen fogalmazzuk meg, mit várunk el, illetve figyeljünk arra is, hogy mindezek összhangban legyenek és reálisak azzal, amit kínálunk. Majd tüntessük fel azt is, mit kínálunk ezért cserébe, végül pedig írjuk le a munkavégzés helyét is.

Majd zárjuk azzal, hova várjuk a pályázatokat, milyen feltételekkel. Érdemes egy automatikus visszajelzést beállítani, így amennyiben nem vesszük fel a kapcsolatot, akkor se marad rossz szájíze a jelentkezőknek cégünkkel kapcsolatban.

Ne felejtsük egy profin megírt hirdetéssel elérhetjük, hogy jól képzett, motivált potenciális jelöltek jelentkezzenek hozzánk!

Fazekas Katalin
HR Tanácsadó