Alábecsülik magukat a fiatal nők a munkaerőpiacon

Alábecsülik magukat a fiatal nők a munkaerőpiacon

Nem könnyű pályakezdőként, tapasztalatok híján megfelelni a munkaerőpiaci elvárásoknak. A nők esetében többek között a családi állapot és az önbizalomhiány is befolyásolja az érvényesülést, – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország által támogatott kutatásból.

A kérdőív a hazai fiatalok munkavállalási szokásait és esélyeit mérte fel, és arra mutatott rá, hogy a fiatalok munkaerőpiaci elhelyezkedését többek között erőteljesen befolyásolja a társadalmi nem (gender) is. Az eredmények szerint ugyanis a nők általában sokkal kevesebbet feltételeznek magukról, mint a férfiak. A férfiak jobban tisztában vannak saját erősségeikkel és gyengeségeikkel, tudnak tanulni a hibáikból, képesek költségvetéseket és pénzügyi terveket értelmezni, terveket végrehajtani, árukat és szolgáltatásokat megfelelő áron eladni és meggyőzni felettesüket vagy társaikat ötleteik helyességéről. Ezzel szemben a nők elsősorban két kérdésben érzik magukat magabiztosnak: abban, hogy megfelelően osztják be idejüket és célkitűzéseiket, és hogy kollégáik és társaik kedvére tegyenek.

enjovom_600x203_v2

Nem másról van itt szó, mint az úgynevezett „soft skillekről”, azaz szociális és életvezetési készségekről, amelyek nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy sikeresek legyünk az üzleti életben. Ezek a praktikák legalább annyira fontosak, mint a korábban megszerzett munkatapasztalat vagy az előképzettség. A megnyerő kommunikációt vagy a visszajelzések kezelését bármikor elsajátíthatjuk vagy tovább fejleszthetjük. A születési adottságaink ugyanis nem határozzák meg, hogy milyen munkahelyi készségekkel rendelkezhetünk, habár a társadalmi és kulturális előítéletek azt a hitet kelthetik, hogy nőként vagy férfiként bizonyos színtereken nem lehetünk eredményesek.

A munkahelyi előremenetelt a családi állapot is jelentősen befolyásolja. Talán nem meglepő, hogy a kutatás szerint a gyermeküket egyedül nevelő anyák huzamosabb időre kiesnek a munkaerőpiacról, habár ez a tendencia folyamatosan csökken, ahogyan a gyerekek egyre idősebbek lesznek. A férfiakkal szemben a fiatal anyák nagyobb eséllyel kerülhetnek úgynevezett NEET státuszba. A mozaikszó a “Not in Education, Employment, or Training” szavakból áll össze, ami azt jelenti, hogy az illető nem tanul, nem dolgozik és nem vesz részt semmilyen egyéb képzésben. A jelenség komoly probléma mind a hazai, mind a globális színtéren az Y-, és Z-generációs fiatalok körében. Ugyanakkor a kutatás arra is rámutatott, hogy a férfiak NEET státusza nem hozható összefüggésbe a családi állapotukkal.

Az eredmények felhívják a figyelmet arra, hogy a hagyományos iskolai oktatásban jellemzően kevés figyelmet fordítanak a soft skillek fejlesztésére, illetve azt várják, hogy ez a formális kereteken kívül történjen meg. Ezért elengedhetetlenül fontos, hogy megerősítsük a pályakezdőket elhatározásaikban és eszközöket adjunk a kezükbe, hogy önbizalommal, felkészülten indulhassanak neki a munkakeresésnek. Ebben tud segíteni az #énjövőm, a Coca-Cola HBC Magyarország fiatalok elhelyezkedését támogató ingyenes, egynapos karriertréningje! Tudj meg többet és jelentkezz itt:www.enjovom.hu

enjovom_logo_215x44

 

Megosztás: