Az állásbörzékről – munkaadói szemmel

allasborze-munkaadoknakHamarosan kezdődik a tavaszi állásbörze-szezon, újból fellendül az álláspiac, ilyenkor egymást érik a különböző rendezvények, ahol a munkaadók és a tehetségek egyaránt próbálják feltérképezni a lehetőségeiket, az aktuális trendeket. Ezek a rendezvények évről évre felfelé ívelő tendenciát mutatnak látogatottsági szempontból, egyre több munkavállalóban tudatosul, hogy milyen előnyökkel jár kilátogatnia egy-egy ilyen eseményre. De miért is lehet hasznos megjelennie a vállalatunknak állásbörzéken, mi az a hozzáadott érték, ami miatt egyre többen döntenek a részvétel mellett?

Adatbázis- és kapcsolatépítés azonnal

Az állásbörzék egyik legnagyobb előnye a személyes kapcsolatépítésben rejlik, hiszen itt lehetőség van a jelöltek azonnali személyes megismerésére. Nem egyszer tapasztalni olyat, hogy egy ígéretes pályázóra ott helyben „lecsapnak” a toborzásért felelős kollégák és a jelölt néhány pillanaton belül az első körös interjún találja magát. De ha nincs ilyen szerencsénk, hogy ott helyben azonnal megtaláljuk a keresett új munkatársat, mindenképpen sok értékes pályázati anyagot tudunk begyűjteni, amikkel a később induló nyitott pozícióinkat be tudjuk tölteni.


Érdekes lehet: Az 5 leggyakoribb toborzási hiba


Munkaerő-piaci helyzetünk felmérése

A börzéken található cégek egy része gyakran úgyis megjelenik egy-egy eseményen, hogy az adott pillanatban nincs is folyamatban lévő keresésük, ami első hallásra talán furcsán hangzik. Pedig nagyon jó stratégia ez, hiszen időnként nem árt, ha visszajelzéseket, benyomást kapunk a piacról, az álláskeresők által preferált munkakörökről, vállalatokról. De még izgalmasabb kérdés lehet a cégvezetés számára: fel tudjuk mérni a versenytársak vagy egyéb tevékenységi területen működő, ám számunkra fontos cégek aktuális nyitott pozícióit, jövőbeli munkaerő-fejlesztési terveit. Ezáltal saját vállalatunkat is könnyebben pozicionálhatjuk, ötleteket meríthetünk, szakmai ismeretségeket köthetünk.

Munkáltatói arculat építése

Ami még egyértelműen az állásbörzék javára írható, hogy ez az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy munkáltatói imidzsünket növeljük, hiszen az állásbörzék erősen a vizualitásra épülnek. Ma már egyre kevesebb ún. „egyen-stand”, a résztvevő vállalatok mindegyike törekszik valamilyen egyedi, lehetőleg látványos megjelenésre, mellyel egyúttal megismertetik az érdeklődőkkel a tevékenységüket, termékeiket. Nyilván egy autógyár némi előnnyel indul a látvány szempontjából az állásbörzéken, ha mondjuk kiállítja egyik modelljét, de ha mi nem ilyen cégnél dolgozunk, de összefogunk a marketinges/kreatív területen dolgozó kollégáinkkal, közösen biztosan sikerül ötletes, figyelemfelkeltő, ugyanakkor kellően informatív megjelenésre szert tennünk –ezzel még nagyobb álláskeresői réteget szólítunk meg.


Érdekes lehet: 2014 – A mobil toborzás éve


A fenti szempontokat tehát érdemes alaposan végiggondolni, mielőtt döntést hozunk arra vonatkozóan, hogy részt veszünk-e valamelyik állásbörzén. Ne feledjük tehát, nemcsak a betöltésre váró pozíciók számát és fajtáját vegyük alapul, mérlegeljük az említett egyéb pozitívumokat is, hiszen így akár hosszú távra megalapozhatjuk cégünk jövőbeni fejlődését humánerőforrás tekintetében.


Sziller Viktória
HR tanácsadó