A vállalkozók profitálhatnak a népszámlálás adataiból

népszámlálásVirágh Eszter, a KSH népszámlálási szóvivője az MTI-nek elmondta: aki szeretne létrehozni egy olyan üzletet, amelynek meghatározott, jól körülírható a potenciális vevőköre, annak érdemes a népszámlálási adatokat figyelembe vennie, és azután döntenie arról, pontosan hol alapítja meg vállalkozását. A célközönség ugyanis sok esetben életkorhoz, végzettséghez vagy érdeklődési körhöz, foglalkozáshoz köthető, ami a leginkább a népszámlálási adatokból szűrhető le - tette hozzá.

Rámutatott arra, hogy a vállalkozó az előzetes piackutatásai alapján "be tudja lőni", az adott vevőkörnek milyenek a demográfiai, iskolai végzettségi, foglalkozási, jövedelmi jellemzői. Ennek alapján szóba jöhet több helyszín is a szolgáltató vagy termelő cég beindítására, ekkor kell az elképzeléseket összevetni a népszámlálás adott területre vonatkozó adataival, és megjelölni azt a helyszínt, amelyik optimális a vállalkozás beindítására.

Virágh Eszter kitért arra: a nagybefektetők a telephely kiválasztásánál a leginkább arra kíváncsiak, hol található olyan mennyiségű és minőségű szabad munkaerő, amely számukra a legkedvezőbb. A döntésnél nem elhanyagolható szempont az sem, mekkora egy adott térségben a munkanélküliségi mutató, mert ez alapján lehet eldönteni, hogy rendelkezésre áll-e olyan számú alkalmazott, amely az adott időpontban mobilizálható egy munka végzésére. Ezekre vonatkozóan a népszámlálási adatokból nyerhetnek információkat a gazdasági élet szereplői - hangsúlyozta a szóvivő.

HR Portál