A szolgáltatóközpontokba kerülhetnek a munkanélküli fiatalok?

szolgáltató központ a fiataloknakA szolgáltatóközpontok (shared service centerek - SSC-k) az átlagnál jobb juttatásokat biztosítanak a pénzügyi vagy informatikai ismerettel rendelkező, nyelveket beszélő pályakezdőknek, ráadásul folyamatosan bővülnek, ami az európai uniós elvárások teljesítését segítheti - vélekedik a személyzeti tanácsadó cég.
A Randstad magyarországi felmérése szerint minden harmadik SSC több mint 500 munkavállalót foglalkoztat, és több mint 150 új alkalmazottat vett fel csak az idén. "Ez különösen annak fényében fontos adat, hogy a fiatalok között az átlagosnál magasabb a munkanélküliségi ráta: a 25-29 éveseknél 13,7 százalék, a 20-24 éveseknél pedig 27,3 százalék a Központi Statisztikai Hivatal november végi adatai szerint, míg az országos átlag 10,4 százalék volt" - idézi a közlemény Baja Sándort, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatóját.

Az Európai Bizottság garanciát kér majd a tagállamoktól a fiatalok foglalkoztatására - hívta fel a figyelmet Baja Sándor. Szerinte az egyik irány a szolgáltatóközpontok megtelepedésének segítése lehetne, ahol jellemzően most is fiatalok dolgoznak. "Ezekért a beruházásokért főleg Lengyelországgal versengünk, ott már 70 ezer munkavállalónak adnak munkát az SSC-k" - jelezte a szakértő.
A felmérésből kiderült, hogy a fluktuáció ugyan viszonylag magas az ilyen vállalatoknál (többségüknél legalább 10 százalékos volt a lemorzsolódás 2012 első félévében), de aki vállalja az esetenként viszonylag monoton munkát, az átlagosnál jobb munkakörülményekre és juttatásokra számíthat.

Egy angolul tudó ügyfélszolgálatos kezdő fizetése átlagosan bruttó 257 500 forint, de ha valamilyen ritkább nyelven (például svédül, oroszul vagy egy ázsiai nyelven) is folyékonyan beszél az illető, már bruttó 320 000 forintra számíthat. Az SSC-knél ráadásul gyors az előrejutási lehetőség, öt év alatt a junior szintről csoportvezetővé lehet előlépni, dupla fizetéssel.

A szolgáltatóközpontokban a közhiedelemmel ellentétben nemcsak telefonos ügyfélszolgálat zajlik, az alkalmazottak többsége pénzügyi folyamatokkal foglalkozik, őket a létszámot tekintve az informatikai terméktámogatást nyújtók csoportja követi.

Az SSC Salary Survey kérdéseire 2012. szeptember-októberben válaszolt a Randstad ügyfélkörébe tartozó szolgáltatóközpontok közül 20 vállalat. A felmérés eredményei ugyan nem reprezentatívak, de jól tükrözik a magyarországi szolgáltató központokkal kapcsolatos munkaügyi trendeket - áll a közleményben.
HR Portál