A svájci bankóriás barbár módon rúgta ki dolgozóit

Barbár módon rúgta ki dolgozóit a svájci bank, a UBSA legnagyobb svájci bank, az UBS már a leépítések bejelentésének a napja előtt nekikezdett az elbocsátásnak. Volt, akinek már előző nap reggel nem működött a beléptető kártyája.

 

Nem éppen kedves és korrekt módját választotta a leépítésnek az UBS, a legnagyobb svájci bank. A cég október végén jelentette be, hogy közel tízezer alkalmazottjától válik meg, arra azonban senki nem gondolt, hogy ilyen drasztikus módját választják az elbocsátásnak.

"Különösen durva eljárásnak" nevezték a svájci bank leépítési módszerét

A Financial Times beszámolója szerint a UBS londoni befektetési részlegének mintegy száz, munkába érkező adósságpiaci kereskedője már előző nap nem tudott bemenni a Finsbury Avenue-n emelkedő londoni UBS-székházba, és csak "a bejárati forgóajtónál vették észre, hogy belépőjük nem érvényes". Mások abból jöttek rá, hogy elvesztették állásukat, hogy a vállalati email-rendszeren elküldeni próbált üzeneteiket nem tudták továbbítani, megint másokat pedig telefonon értesítettek - írja az MTI.

A megkérdezett szakértők "különösen durva" eljárásnak nevezték a bankóriás módszereit. Cary Cooper, a lancasteri egyetem szervezés-lélektani és munkaegészségügyi professzora "rossz üzleti gyakorlatnak és legalább ennyire rossz emberi magatartásnak" minősítette a UBS eljárását.

A bank egyébként befektetési üzletágának leépítését végzi. A leépítésben érintett munkavállalók közül 2500 a zürichi központban dolgozik, a fennmaradó rész pedig Londont és New Yorkot érinti. Így a tervek szerint 54 ezerre apad a bank dolgozóinak száma, a UBS a termékkínálat szűkítésétől 2015-ig évi 5,4 milliárd svájci frankos költségcsökkentést remél.