A CV Online Magyarország Kft., hazánk egyik vezető internetes állásfóruma sikeres üzleti évet zárt 2004-ben


Az internetes karrierpiacon ismert vállalat 2005-ben piaci részesedésének további bővülésével, valamint az online piac általános növekedésével számol.

Budapest, 2005. március 1.:

A CV-Online Magyarország Kft. – amely a CVO Csoport tagja - tájékoztatást adott a cég 2004 évi, regionális és a hazai piacot érintő eredményeiről, a vállalatcsoport további terveiről, fejlesztési elképzeléseiről. Az eredményekről Norrie Sinclair, a vállalatcsoport elnök-vezérigazgatója számolt be.

A CVO Group (CVO Csoport) tagjaként 8 éve működő magyarországi iroda – a további 10 országban is megtalálható CVO vállalattal megegyezően – online karrier szolgáltatásokat (CV-Online üzletág), és hagyományos fejvadász szolgáltatásokat egyaránt kínál ügyfeleinek (Professional People üzletág).

Norrie Sinclair elmondta, hogy a tavalyi év nem csak a vállalatcsoport szintjén jelentett sikeres évet: az árbevétel a fenti két üzletágra vonatkozóan összesen 55%-kal, 3,3 millió euróra nőtt (ezen belül a PP üzletág 80%-os, míg az online üzletág 25%-os növekedést ért el), de ugyanez elmondható a magyar vállalatra is, hiszen a cég 75%-os bevételnövekedést könyvelhetett el az előző évhez képest, amelyből 250 ezer eurós eredményt az online üzletág, míg 350 ezer eurós bevételt a PP üzletág mondhat magáénak.

A sikeresen zárt 2004-es évnek köszönhetően 2005-re Sinclair csoport-szinten 50%-os bevételnövekedéssel, míg a magyarországi vállalatot illetően 80%-os növekedéssel számol, amelyből 30-40%-ra teszi az online üzletág által generált eredményt. Az online üzletággal kapcsolatos bizakodását azzal indokolta, hogy az elmúlt év során is jelentősen nőtt hazánkban az internet-penetráció és a modern technológia használata is egyre elterjedtebb. Pozitív várakozásait az egész régióra is érti: mint elmondta, a fejvadász -piac (mind a hagyományos, mind az online üzletág) az elmúlt években stagnált, amely recessziónak most kezd látszani vége az Egyesült Királyságban, Nyugat-Európában, s hazánkban is. Véleménye szerint további piacbővülést eredményezhetnek az EU-vállalatok lokális képviseletei, amelyek jelenlétükkel a munkaerőpiac élénkülését hozhatják magukkal.

Az elmúlt évek során a CVO Csoport jelentős befektetést eszközölt tagvállalatainál, s ezt a tendenciát idén is folytatni kívánja annak érdekében, hogy a leányvállalatok – köztük a magyar vállalat – technológiai felkészültséggel, hatékonysággal, munkaszervezéssel még jobban követni tudják, és ki tudják szolgálni a piac dinamikus bővülését. Sinclair elmondta, hogy a menedzsment tőkebefektetési szándékai a karrierpiaccal kapcsolatos optimizmusát jelzi. Ami a fejlesztési stratégia konkrét területeit illeti: a CV-Online Magyarország tovább kívánja emelni szolgáltatásainak színvonalát és rugalmasságát, az internetes oldal és a keresőfelület képi és navigációs rendszer egyidejű, folyamatos fejlesztésével, amely az elkövetkezendő hetekben indul és várhatóan 4-8 hónapot vesz igénybe.

A magyarországi vállalattal kapcsolatos konkrét elvárásokat illetően Sinclair elmondta, hogy az online üzletág adatbázisában szereplő friss önéletrajzok számának megduplázását várja az online üzletágtól. Emellett Magyarország piaci részesedésének növekedését várja mindkét üzleti területen: a PP üzletág hazai piaci részesedését 15%-ra, míg az online üzletág piaci részesedését 40%-ra kívánja növelni.

„Az elmúlt 2-3 év recessziója után lendületes növekedésre számítunk. Véleményem szerint jellemző tendencia lesz a fejvadász piacon a specializáció, azaz nem csak a keresett munkavállalók által betöltendő pozíció szintjét illetően indul el a szakosodás, hanem a betöltendő szakterület alapján is kialakul a specializáció. A CV-Online Magyarország PP üzletága ennek megfelelően elindította a Finance People, a Technology People és a Sales&Marketing People üzletágait is a Professional People márkanév alatt. Ezen kívül megfigyelhető az utóbbi időben a munkaadók részéről egyre markánsabban jelentkező, a munkaerő-kölcsönzés iránti igény, legyen szó akár szakképzetlen, akár magasan és speciálisan képzett munkavállalókról. A CVO Csoport Contract People elnevezésű üzletága erre az igényre kíván professzionális megoldást kínálni.”

Arra a kérdésre, hogy az online üzletág fejlesztése hogyan hat a hazai munkaerő nyugat európai országokba irányuló közvetítésére Sinclair elmondta, hogy ebben kontinensenként nagyon különböző a helyzet. Az Egyesült Államokban, ahol az emberek 85%-a a saját szülőhelyén kívüli államban él és dolgozik, a mobilitás nem kérdés. Ugyanezt az arányt az Egyesült Királyságban vizsgálva valamivel alacsonyabb mutatót találunk (65-70%), míg Nyugat Európában ez a ráta egészen alacsony, Magyarországon pedig mindössze 1-2 %. Sinclair meglátása szerint az arány az elkövetkezendő 10 évben jelentősen nő, amely a vélhetően leomló nyelvi akadályoknak lesz köszönhető, s mindez a karrierpiac további bővülését eredményezi.

A CV-Online Magyarország Kft. A CV-Online Magyarország Kft. az egyik legnagyobb internetes állásfórumot kínálja a hazai piacon. A cég a CVO Csoport tagja, amely 8 éves múlttal, 10 irodával és több ezernyi elégedett álláskeresővel mára Közép-Kelet-Európa vezető, integrált toborzási szolgáltatásokat kínáló vállalatává nőtte ki magát. A CVO Csoport több mint 600.000 regisztrált felhasználóval rendelkezik világszerte, 80%-a felsőfokú végzettséggel rendelkezik, 66%-uk pedig a karrier-építést leginkább fontosnak tartó 20-29 éves korosztályba tartozik.

A CV-Online hazai leányvállalata lehetőséget nyújt az álláskeresőknek, hogy a vállalatok figyelmét kiérdemlő adatbázisba felkerüljenek. A CV-Online önéletrajz-adatbázisát rendszeresen figyeli a cégen belüli fejvadász-üzletág, a Professional People is, amely cégek számára vállalja képzett munkaerő elhelyezését kezdőtől a középvezető pozícióig. A Professional People szakemberei a hagyományos állásközvetítők személyességét egyesítik az on-line módszerek hatékonyságával. A Budapest Business Journal 2004-ben a legjobb fejvadász címet ítélte a Professional People-nek.