3+1 dolog, amiről a közösségi profiloldal nélkül lemaradsz

kozossegi_media_allasAz álláskeresés komoly dolog. Önéletrajz, kísérőlevél, magázó email, tisztelettudó viselkedés, feszengés kiskosztümben vagy öltönyben... jut eszünkbe az álláskeresésről. De hol van itt a helye a közösségi médiának? Nem túl komolytalan ez ahhoz, hogy így legyen új állásunk?

 


A közösségi média megváltoztatta a felhasználói szokásokat, és sok esetben nem engedhetjük meg magunknak, hogy kimaradjunk belőle. Hogy miből is?

1. Látens állásajánlatok

Mindig van néhány cég, ami nem hirdeti meg állásportálon az állásajánlatát, ehelyett viszont saját platformjain -mint a karrieroldala vagy a közösségi csatornái - jelenteti meg az ajánlatot. Ha nem követjük ezeknek a cégeknek a közösségi oldalát, akkor egyszerűen nem is találkozunk a pozícióval, amire egyébként jelentkezhettünk volna.

Tipp: Facebookon például a "Follow" gombbal követni tudjuk az adott cég oldalát, és ha sokszor látogatjuk meg az idővonalát, automatikusan megjelenik majd a mi idővonalunkon is a kommunikációjuk. De érdemes a Twittert is beizzítani erre a célra.


Érdekes lehet. Mit ne tegyünk a Facebookon, ha állást keresünk?


2. Szakmai disputa

A Facebookon és a LinkedInen is vannak szakmai csoportok, amelyekhez lehet csatlakozni, beszélgetni egymás között irányított vagy ad hoc témákban. Érdemes ezekbe bekapcsolódni, ha van érdemi! mondandónk. Fontos kiemelni, hogy csak akkor szóljunk hozzá a témához, ha valóban releváns információt tudunk közölni, vagy a véleményünket kulturált formában. Így felfigyelhetnek ránk saját szakmánk képviselői, akik aztán akár ajánlattal is megkereshetnek minket- persze már privát üzenetben. De ezekben a szakmai csoportokban könnyebben kikerülhet a közös platformra egy állásajánlat is, ami ugyan nem csak a csoport tagjainak szól, viszont jó esély van ezáltal a következő lépcsőre lépni.

Tipp: Nem kell mindenhez hozzászólni. Néha mellé fogunk lőni, az pedig nem segíti a karrierünk előrehaladását. Ráadásul nem is akarjuk "szétszpemmelni" senkinek a falát/fiókját...stb., hiszen akkor csak rossz érzései lesznek rólunk, és nem fog megkeresni ajánlattal.

 

3. HR-es építkezés

Nincs azzal semmi baj, ha határozott céllal regisztrálunk a LinkedInre. Mint tudjuk, sok HR-es fejvadászatra is használja ezt a szakmai közösségi platformot. Itt elsősorban IT-sokat, középvezetőket, marketing-reklám szakmában tevékenykedőket keresnek, de más ajánlatok is ránk találhatnak. Ha cégek, munkaerő-közvetítők tanácsadóira bukkanunk, nyugodtan jelöljük őket ismerősnek. Mi a legrosszabb, ami történhet? Nem jelöl vissza?! De legalább mi megpróbáltuk.

Ezt a Facebookon ne erőltessük nagyon, azt ugyanis sokan használják a HR-esek közül is magán célokra.

Tipp: Ehhez nézzük át nagyon alaposan a profilunkat. Ne maradjon kompromittáló fotó vagy bejegyzés, kérdőjel, esetleg félreérthető információ az adatlapunkon. Az ajánlásainkat is tegyük rendbe LinkedInen. A cél: minél profibb álláskeresőnek tűnni.


Érdekes lehet: LinkedIn - Kihozod belőle a maximumot?

 

3+1. Ismerősök ismerősei

Azt mondják, 6 lépés távolságra vagy bárkitől, vagyis hogy elég hat ismerős, és bárkit elérhetsz a világon. Ennek utánajárni még egy évszázaddal ezelőtt igen nehézkes feladat volt, az internet korában azonban tényleg csak pár kattintásra vagy. Csökkentek az időbeli és térbeli távolságok is, és egyszerre több emberrel tudsz kommunikálni, mint ezelőtt bármikor. Használd ki ezt, az ismerőseid ismerősei lehetnek a kulcs az új munkához - gondoljunk csak egy-egy újra megosztott helyi állásajánlatra vagy akár egy külföldi lehetőségre.

 

Mindenkit arra biztatunk, hogy regisztráljon a LinkedInen is, és a Facebookon is, ha még nem tette, építsen kapcsolati hálót, és böngésszen nyitott szemmel!