3 új social media trend, amit HR-esként ismerni kell

socialmedia-hrGamification, Google+ Hangouts és videós bemutatkozás. Ha ismerősek ezek a kifejezések, azért, ha nem, akkor azért érdemes HR-esként is mélyebben beleásnunk magunkat az aktuális social mediához kapcsolódó toborzási trendekbe.




A vállalat méretétől, iparágtól és a vállalati kultúrától függetlenül szerencsére akadnak olyan trendek, amelyeket mindenképpen követhetünk – lényegében nem csak a saját fejlődésünk kedvéért, de a legjobb jelentkezőket is máshogyan lehet ma már megtalálni. Az álláskeresők is rugalmasabbak és a social media segítségével mi is azok lehetünk.


Mutassunk példát!

Amikor meg akarjuk keresni azt a közép- vagy felsővezetőt, akire nekünk szükségünk van, különösen, ha máshonnan akarjuk elcsábítani, akkor nekünk is lépést kell tartani a trendekkel. Nem állhatunk neki a LinkedIn-en kutatni valaki után, ha nekünk nincs rendben a profilunk. Gondolkozzunk álláskeresői fejjel! Ahogy mi rájuk találunk (– a recruiterek 39 százaléka utánanézz a social média profiloknak), az vica versa is igaz, tehát próbáljuk rendbe tenni az összes social media csatornánkat. Ezzel nem csak a saját, de a cégünk brandjét is erősítjük. Példát mutatunk az álláskeresőknek, és sokkal hitelesebbek lehetünk.


Érdekes lehet: Közösségi média és/vagy állásportálok? - toborzási csatornák együtt, nem egymás ellen


Hadd játsszon a gyerek!

„Gamification” – nek hívják a HR-ben azt a módszert, amikor úgy szólítjuk meg a munkavállalót, elsősorban olyan online játékkal, ami növeli a cégünk iránti elkötelezettségét. A játékmechanizmusok hatására a játékos sokkal inkább bevonódik, és miközben játszik, a vállalati brand elemeket elmélyítjük. Jó példa erre az egyik hotel lánc, amely olyan online játékot fejlesztett ki, melyben a konyhai munkát kell irányítanunk, feladatot adni, a miénket ellátni, megrendelni a szükséges alapanyagokat…stb.

Ennek előnye, hogy olyanokat is megszólíthatunk, akiknek eszük ágában sem volt adott céghez jelentkezni, valamint a márkát is építjük, hátránya viszont, hogy ez sokszor hosszabb távon térül meg, hosszú kutatásoknak kell megelőznie, valamint a marketing és HR osztálynak szorosan együtt kell működnie – általában külső fejlesztő céget is be kell vonni.


Érdekes lehet: Az 5 leggyakoribb toborzási hiba


Mozgókép mindenek felett

Nem csak mi várjuk az első találkozást a jelölttel, de ők is izgulnak, hogy vajon milyen is az a cég, amelyhez jelentkeznek. HR-esként marketingessé is avanzsálunk, ha nem csak végiggondoljuk, mivel tud többet kínálni ez a cég, mint a többi, de be is mutatjuk azt. A youtube az egyik leggyakrabban használt kereső. Miért ne lehetne ott a cégünk bemutatkozó kisfilmje? Miért ne szólíthatnánk meg leendő munkavállalóinkat is ott, nem csak ügyfeleinket vagy vásárlóinkat?

Ha olyan a környezet, a munkafeltételek vagy csak jókedv uralkodik a dolgozók körében, miért ne mutathatnánk meg?


Online is történhet

Ugyan a személyes találkozás a legjobb mód egy állásinterjúra, hiszen így tudhatjuk meg a legtöbbet adott jelentkezőről, de ez eltolódhat akár a második körre. Az első találkozáskor, amikor eldöntjük, van-e értelme folytatni a kiválasztási folyamatot az adott jelölttel, akár online is történhet.

A Skype mellett azonban van más megoldás is. A Google+ Hangouts szolgáltatásával ingyenesen, bármi féle program telepítése nélkül, pusztán az internetkapcsolat és gmail-es fiók meglétével leinterjúztathatjuk a jelöltet. Ezzel – ha olyan a pozíció – social media képességeit is felmérhetjük.


Érdekes lehet: 2014 – A mobil toborzás éve


Érdemes a social media trendeket figyelemmel kísérnünk, hiszen egyrészt építhetjük a vállalati brandet, a munkavállalói elköteleződést, valamint a sajátmunkánkat is könnyíthetjük, ha birtokában vagyunk a szükséges tudásnak, mellyel a legjobb jelölteket tudjuk szállítani.