2014 – A mobil toborzás éve

cvonlinemobilalkMobil toborzás. Talán ismerősen hangzik ez a kifejezés, sőt, sokan tudják is, hogy mit jelent. Bár az amerikai felmérések szerint a kiválasztás ezen formáját a cégeknek csupán 13 százaléka ismeri. Pedig ez a jövő. Nem mi mondjuk. A számok beszélnek erről.



Ha a 2014-es várható toborzásainkra gondolunk, nem szabad figyelmen kívül hagynunk a változásokat. Tudtad, hogy az álláskeresők 59 százaléka használja a mobilját a kereséshez? És azt, hogy a magyar okostelefon penetráció meghaladja a 34%-ot?

Sajnos, vagy szerencsére nem hagyhatjuk figyelmen kívül a technika újításait és az álláskeresési szokások megváltozását, amikor szeretnénk megtalálni a legjobb jelentkezőt a pozícióra. Hogy miért lett más? Ahogy a nagyobb tévé kényelmesebb, úgy komfortosabb a kanapén ülve „szvájpolni”, a kávészünetben böngészni, na és persze az sem kérdés, mit csinálnak az emberek utazás közben. Persze, hogy neteznek.

Ami fontos lehet:

Ma hétből egy internetes keresés okostelefonon történik

2014-re az okostelefonok lekörözik a PC-k et, és több internetkapcsolat lesz mobilon, mint számítógépen

Az álláskeresők 86%-a jelentkezne állásra a telefonjáról

Ma a munkaadóknak csak 13 százaléka él a mobil toborzás lehetőségével

 

Hogyan lehetsz mobilbarát toborzó?

Elsősorban mobilbaráttá kell tenni a cég karrieroldalát. Ez mobil weboldallal, vagy reszponzív dizájnnal érhetjük el. Ez utóbbi segítségével a portálok tartalma igazodik az azt megjelenítő készülékek képernyőméretéhez és felbontásához, így a menük és képek az eszköz méretétől függően változnak, valamint azok a funkciók is mind működnek, amelyeket elérhetővé akarunk tenni –például a jelentkezés gomb. Ily módon a jelölt a telefonján tárolt önéletrajzát is el tudja küldeni csatolva, ha szeretné, és nem kell megvárnia, míg hazaér a laptopjához.

 

  • Ha gyakoriak a keresések, akár mobilalkalmazást is lehet fejleszteni a jelentkezésekhez.

  • Ha nincs kapacitásunk, vagy anyagi erőforrásunk a fejlesztésre, érdemes a hirdetéseinket olyan állásportálon elhelyezni, ahol ez a kérdés megoldott. Így több jelentkezőt kaphatunk mobilról.

  • Feliratkoztathatjuk a jelölteket a weboldalunkon olyan értesítőkre, amelyekkel azonnal értesülhetnek a legfrissebb üres pozíciókról.

  • Érdemes megosztani a közösségi médiában is üres pozícióinkat, ha már lehet mobilról jelentkezni, hiszen például a Facebook az egyik legnépszerűbb oldal, amit a felhasználók a mobiljukról látogatnak.

A Cvonline.hu álláskereső oldal látogatóinak 2012-höz képest megduplázódott a mobilról érkező forgalma, és meghaladja a 10%-ot. Ezért is fejlesztettük ki mobilalkalmazásunkat, hiszen ahogy a számok is mutatják, egyre többet netezünk utazás közben, és egyre kevesebbszer kapcsoljuk be számítógépünket is otthonunkban – hiszen a mobilunkon van a világ.

Amikor azt szeretnénk, hogy a legjobb jelöltek érkezzenek hozzánk, ráadásul a leggyorsabban, ne feledkezzünk meg a trendekről, és arról, hogy nem csak az álláskeresők alkalmazkodnak hozzánk, de nekünk is tekintettel kell lennünk a szokásaikra, ha szeretnénk őket elérni.


Töltsd le a Cvonline.hu mobil alkalmazását Android vagy iOs készülékre!